ایران و جهان

دیوان عالی اسرائیل دستور انتقال یک شهرک یهودی نشین را صادر کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه با صدور یک حکم غافلگیرانه اعلام کرد که دسته‌ای از خانه‌های یک شهرک یهودی نشین واقع در کرانه باختری اشغالی بر روی زمینهای متعلق به مالکان خصوصی فلسطینی ساخته شده و بنابراین باید از محل مذکور منتقل شوند.

ماجرا از این قرار است که دیوان عالی رژیم صهیونیستی با پذیرفتن دادخواست گروهی از شاکیان فلسطینی، حکم دادگاه بخش این رژیم در سال ۲۰۱۸ را که ادعای شهرک نشینان یهودی نسبت به این زمین‌ها را- به رغم مالکیت آن از سوی فلسطینیان- تأیید کرده بود، ملغی اعلام کرد.

دادگاه بخش در سال ۲۰۱۸ حکم داده بود که شهرک نشینان یهودی مالکان قانونی این زمین‌ها هستند و اینکه مقامات اسرائیلی در هنگام نقشه برداری از این منطقه، از مالکیت خصوصی آن اطلاعی نداشته اند!

اما دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که طی سالیان طولانی مقامات اسرائیلی از علائم هشداردهنده فراوانی که نشان می‌دادند مناطق مزبور تحت مالکیت خصوصی فلسطینیان قرار دارد، چشم پوشی کرده اند. این دادگاه به مقامات این رژیم ۳۶ ماه مهلت داد که برای شهرک نشینان یهودی مسکن جایگزین بیابند.

لازم به ذکر است که اکثریت کشورهای جهان شهرک‌های یهودی نشین احداث شده در سرزمین‌های اشغالی را غیرقانونی می‌دانند؛ اما اسرائیل و ایالات متحده آمریکا این موضوع را رد می‌کنند. از سوی دیگر، فلسطینیان کرانه باختری را جزئی از دولت آتی فلسطین می‌دانند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا