اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

مشترکان اهوازی در روزهای داغ به کمک اداره برق بیایند

حسن کریمی اظهار کرد: سال گذشته ۳۴هزار و ۶۳۹ مورد حادثه در جعبه برق و سیم‌کشی منازل، ۳۳۸ مورد سیم بریدگی در شبکه فشار متوسط در ساعات اوج مصرف برق و ۲۹ مورد ترانس سوزی رخ داده‌بود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین و توزیع برق مشترکان وجود ندارد افزود: خاموشی های اعمال شده در شبکه برق برای جلوگیری از بروز حادثه و در راستای اقدامات پیشگیرانه است. این خاموشی ها برای رفاه حال شهروندان در ساعات اولیه صبح اعمال می شود.

کریمی اظهار داشت: بروز حادثه سیم بریدگی در شبکه فشار متوسط برق ناشی از همزمانی مصرف زیاد و افزایش گرمای هوا است. از ابتدای امسال تاکنون به دلیل همکاری مشترکان تاکنون در شرایط اضطراری قرار نگرفته‌ایم.

وی ادامه داد: بنابر آمار وزارت نیرو هشت درصد از مجموع برق مصرفی در کشور به وسایل برقی مرتبط است که در پریز برق قرار دارند اما خاموش هستند از این رو از مشترکان تقاضا می شود در صورت عدم استفاده از وسایل برقی دوشاخه آنها را از پریز برق خارج کنند.

کریمی با اشاره به اینکه اهواز پس از تهران دومین مصرف کننده برق کشور است بیان کرد: درحال حاضر برخی از لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی دارای سیستم اتوماتیک هستند و بانوان خانه‌دار می توانند با تنظیم این وسایل برای ساعات ابتدایی بامداد، نقش مهمی در مدیریت مصرف برق داشته باشند.

کاهش ۳۲درصدی خاموشی‌ها

وی اظهار داشت: میزان خاموشی برق شرکت توزیع برق اهواز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۳۲ درصد کاهش یافت همچنین با عملیات‌های انجام شده بر روی شبکه تلفات انرژی شبکه نیز سه درصد کمتر شده‌است.

کریمی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۷۱هزار نقطه عملیات توسط گروه های ویژه خطوط برقدار انجام شده‌است، درحال حاضر ۲ مرکز نگه‌داری و تعمیرات شبکه فشار متوسط در اهواز راه اندازی شده و ۲ مرکز فشار ضعیف نیز درحال تکمیل است.

۱۱درصد مشترکان برق اهواز پرمصرف بوده‌اند

وی ادامه داد: مطابق بررسی های صورت گرفته حدود ۱۱ درصد مشترکان برق اهواز در سال گذشته از سقف مصرف عبور کرده‌اند.

کریمی یکی از راه های کاهش مصرف برق را بررسی سالانه جعبه کنتور برق دانست و گفت: سرکابل‌های متصل به فیوز به مرور زمان اکسیده می شوند و لازم است که یک فرد متخصص این کابل‌ها را بررسی و در صورت لزوم محکم کند، این اتصالات در صورت سست بودن باعث بروز حادثه می شوند.

وی افزود: نصب درزگیر برای پنجره‌هایی که دوجداره نیستند تا حدود ۳۰ درصد از خروج سرمایش منزل جلوگیری و در مصرف برق نیز صرفه جویی می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در بخشی دیگر بیان کرد: در سال های گذشته به دلیل رشد ساختمان سازی شاهد افزایش تقاضای اشتراک برق بوده ایم در این حالت کارشناس حوزه برق در محل حاضر می شود و اگر ترانس نصب شده در آن محل و ظرفیت شبکه فشار متوسط و ضعیف پاسخگوی نیاز مشترکان جدید باشد مجوز را صادر می کند.

وی ادامه داد: اگر بنابر نظر کارشناس، ترانس پاسخگوی نیاز مشترکان جدید نباشد تقاضای افزایش ترانس داده می ‌شود، در مجموع ما بر روی حدود ۷۰ درصد از ظرفیت ترانس‌ها برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: از تمام مشترکان درخواست داریم که در ساعات ۱۳ تا ۱۷ (پیک اول مصرف برق) و از غروب آفتاب تا ساعت ۲۳ (پیک دوم) از بکارگیری لوازم پر مصرف مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی خودداری کنند.

کریمی بیان کرد: مطابق اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا در این روزها تا حدود ۵۰ درجه سانتیگراد افزایش می یابد اما تجهیزات برقی به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب دمای بیشتری را تحمل می کنند.

وی ادامه داد: توصیه ما بر مصرف نکردن برق نیست بلکه تاکید بر درست کردن برق است زیرا باتوجه به شرایط آب و هوایی اهواز، برق حکم اکسیژن را برای مشترکان دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز درخصوص خسارت وارده به وسایل برقی ناشی از بروز حادثه در شبکه برق گفت: در صورت بروز حادثه در شبکه برق و آسیب به وسایل برقی یک کارشناس این مساله را بررسی می کند و در صورت تایید خسارت پرداخت می شود.

به دستور استاندار خوزستان به علت افزایش دما و رطوبت، ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در استان خوزستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده تعطیل شدند.این تعطیلی با هدف مدیریت مصرف انرژی و بهینه برق، جلوگیری از قطعی برق و حفظ سلامت مردم است .

منبع خبر ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا