اجتماعیاخبار خوزستانتیتر دوستون وسط

استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: مهارت آموزی و حرفه محوری نیاز امروز جامعه است/ضرورت توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی حرفه ای در استان/اولویت بخشی به راه اندازی کلاس های مستقل استثنایی در مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، غلامرضا شریعتی ظهر امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹ در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: با توجه به اهمیت آموزش های فنی حرفه ای و تاثیر آن بر اشتغال دانش آموزان در آینده، می بایست نگاه جامعه نسبت به هنرستان های فنی حرفه ای تغییر کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت پرهیز از مدرک گرایی و حرکت به سمت حرفه آموزی، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی نیاز امروز جامعه ماست چرا که صنعت خوزستان نیاز ویژه ای به نیروی کار ماهر و حرفه ای دارد. برای ترویج رویکرد مهارت آموزی می بایست آموزش و پرورش با استفاده از راهبرد فرهنگ سازی در راستای ترغیب والدین و دانش آموزان گام های اساسی بردارد.

 

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به لزوم اجرای طرح نیازسنجی بر اساس بوم برای راه اندازی هنرستان های جدید فنی و حرفه ای؛ توضیح داد: در اجرای برنامه توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی حرفه ای در خوزستان می بایست با استفاده از ظرفیت های بین بخشی نیازهای بومی مناطق احصا شود تا بر اساس ویژگی های جغرافیای و نیاز بازار کار مناطق مختلف رشته های تخصصی جدید و مرتبط با بوم آن منطقه راه اندازی شود.

 

شریعتی در ادامه راه اندازی کلاس های مستقل استثنایی در مناطق کم برخودار استان کاری ارزشمند و ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد بستر برای آموزش دانش آموزان استثنایی منجر به رفع دغدغه والدین آنها خواهد شد و تاثیر مثبتی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی جامعه خواهد داشت.

 

استاندار خوزستان در پایان گفت: دهیاران سراسر استان می بایست با استفاده از ظرفیت های موجود به اجرای کامل طرح سنجش سلامت در روستاها کمک کنند و تا حد امکان حمایت های لازم  را از پایگاه های سیار سنجش سلامت مستقر در روستاها انجام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا