ایران و جهان

۱۵۰۰واحدمسکونی محرومین دهه فجر در خراسان جنوبی افتتاح می شود


به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش عصر جمعه در مراسم افتتاح دو هزار واحد مسکن محرومین در خراسان جنوبی اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای در ۲۰ اسفند سال گذشته برای ایجاد ۱۰ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی به امضا رسید که ساخت پنج هزار واحد تعهد بنیاد مسکن بوده است.

به عنوان نمادین امروز ۲۲ واحد در روستای «هج و نج» افتتاح شد، گفت: ساخت این واحدها با اعتبارات و تسهیلات و یارانه‌ای که توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار گذاشته شده انجام شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت پنج هزار واحد در ۶۰۰ روستای استان به بنیاد مسکن محول شده است، عنوان کرد: هزار و ۵۰۰ واحد آماده بهره برداری و تا دهه فجر هزار و ۵۰۰ واحد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ابتکار این عمل از سوی رئیس سازمان برنامه بودجه بوده است و بخش اعظمی از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت را تأمین کرده‌اند، گفت: به یمن طرح مسکن محرومین و کلنگ زنی پروژه در روستای هج و نج طرح هادی روستای نیز انجام شد و گاز رسانی و برق رسانی و احداث پارک محله و دیگر زیر ساخت‌ها نیز انجام شده است.

تابش عنوان کرد: جوانانی که علاقمند به بازگشت به روستا باشند از اعتبارات روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا و زمین تحویل خواهد شد و همچنین ۱۰ میلیون تومان بلاعوض در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین در طرح مسکن محرومین ۲۲ هزار واحد در استان‌های دیگر داریم که به مرور زمان به بهره برداری خواهد رسید.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا