ایران و جهان

افتتاح و بهره‌برداری مدرسه سه کلاسه در شهرستان پارس آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدرسه سه کلاسه روستای ایران آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان پارس آباد توسط مالک رضازاده، خیر مدرسه ساز با اعتباری بالغ بر ۵۵۰میلیون تومان ساخته و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

علی علایی، فرماندار شهرستان پارس آباد در مراسم افتتاح  مدرسه سه کلاسه زنده یاد فرزانه غلامیان در روستای ایران آباد اظهار کرد: در حال حاضر پنج پروژه آموزشی در شهرستان پارس آباد در حال ساخت است که از این تعداد دو مورد در سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به اقدامات ارزنده خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و گفت: ساخت مراکز آموزشی و به‌خصوص مدرسه باقیات صالحات بوده و کمک به علم آموزی بسیار ارزنده است.

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل نیز ضمن قدردانی از کمک‌های خیرین استان در جهت استانداردسازی گرمایشی مدارس استان، تصریح کرد: احداث مدارس توسط خیرین در جهت بازسازی و نوسازی مدارس از رشد بالایی برخوردار بوده که این موضوع در جهت کاهش آمار مدارس دو شیفته تاثیرگذار است.

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم اظهار داشت: میانگین مدارس دو نوبته در کشور ۱۰ درصد است که در استان ما هم غیر از شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر و مرکز استان مابقی شهرستان‌ها زیر این میانگین هستند که این وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این سه شهرستان هم به‌علت مهاجرت و افزایش سالانه دانش آموز شرایط به این شکل است که در این  سه شهرستان هم روند رو به بهبود خواهد بود.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم در روستای طاهر آباد شهرستان اصلاندوز نیز طی مراسمی کلنگ احداث سی و ششمین مدرسه خیر ساز توسط مالک جعفرزاده با اعتباری بیش از ۴۰۰میلیون تومان به زمین زده شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۱۳۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا