ایران و جهان

بهره‌برداری از ۳۲۰ طرح کشاورزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند منصور رضوانی‌جلال امشب در آئین کلنگ‌زنی مجتمع گلخانه‌ای روستای علمدار در نهاوند با اشاره به بهره‌برداری از ۳۲۰ طرح کشاورزی با اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در همدان اظهار کرد: از مجموع طرح‌های بهره‌برداری شده ۶۰ طرح با اشتغالزایی ۳۴۰ نفر مربوط به هفته دولت بوده است.

وی با تاکید بر سیاست جدید وزارت کشاورزی در راستای گسترش کشت‌های گلخانه‌ای افزود: از ابتدای تاسیس شرکت‌های گلخانه‌ای در سطح استان ۱۰۷ هکتار گلخانه ایجاد شده که با توجه به سیاست جدید وزارت جهاد کشاورزی و بر اساس چشم‌انداز سند توسعه استان این میزان در طی سه سال باید به ۳۱۷ هکتار افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاروزی استان همدان به طرح‌های گلخانه‌ای در حال اجرا در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه باید سالانه ۷۰ هکتار به گلخانه‌های موجود استان اضافه شود در حال حاضر ۳۰ هکتار گلخانه قابل انتقال در رزن، ۲۵ هکتار در همدان، ۶۸ هکتار در ملایر و ۳۰ هکتار در نهاوند آماده کلنگ‌زنی شده و زیرساخت‌های لازم در آنها فراهم شده است.

وی در ادامه به برنامه های این سازمان برای توسعه کشت دانه‌های روغنی گفت: یکی از برنامه‌های ما برای جلوگیری از کاهش وابستگی غذایی به خارج توسعه کشت دانه‌های روغنی است که در این زمینه طبق استعدادهای هر منطقه میزان گسترش کشت را تعیین کرده‌ایم.

رضوانی‌جلال با بیان اینکه در گذشته ما در زمینه دانه‌های روغنی ۹۴ درصد وابستگی به خارج داشتیم که این میزان در حال حاضر به ۸۲ درصد رسیده است افزود: نهاوند یکی از شهرستان‌های مستعد در زمینه کشت کلزاست که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شد در این شهرستان سالانه ۵ هزار هکتاز از مزارع زیر کشت این محصول بروند.

امروز مجتمع گلخانه‌ای روستای علمدار با حضور استاندار کلنگ‌زنی شد، این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار با سرمایه ۶ میلیارد تومان احداث می‌شود که تولید سالانه آن ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول است و برای ۱۰۰ نفر نیز شغل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا