ایران و جهان

زخمی شدن ۱۲ فلسطینی معترض به کنفرانس بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شماری از فلسطینیانی که بعد از ظهر روز سه‌شنبه در تظاهرات شمال غزه شرکت کرده بودند، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای گفت که در مجموع، ۱۲ نفر از فلسطینیانی که در تظاهرات علیه کنفرانس بحرین در شمال غزه شرکت کرده بودند، مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، در این بیانیه آمده که از این تعداد، سه نفر از فلسطینیان به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست و ۹ نفر دیگر هم به دلیل شلیک گازهای اشک‌آور زخمی شدند.

یک منبع پزشکی فلسطین گفت که جوانان فلسطینی معترض به «کنفرانس بحرین» در حال آتش زدن لاستیک‌ بودند که به یکباره هدف تیراندازی نظامیان صهونیست قرار گرفتند.

معامله قرن یک طرح آمریکایی است که بر اساس آن قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری که در آن شهرک‌نشینان مستقر هستند، به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود.

این طرح همچنین شامل عدم برخورداری فلسطینینان از حق بازگشت به سرزمین خود که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده، است.

مردم غزه در واکنش به نشستی موسوم به «کارگروه اقتصادی بحرین» دست به اعتصاب سراسری در مناطق مختلف نوار غزه زده‌ و مراکز تجاری و نهادهای خصوصی و دولتی غزه تعطیل کرده‌اند.

منامه پایتخت بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن جاری(چهارم و پنجم تیرماه) میزبان این نشست است.

انتهای پیام/ح

 

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا