اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

زیبا راکی فعال گردشگری عنوان کرد: ایرانی ها به خرید و مصرف صنایع دستی بومی ، کمتر علاقه نشان میدهند

 

زیبا راکی در گفتگو با خبرنگار خوز۲۴ در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: درنمایشگاه صنایع دستی خوزستان که امروز با حضور معاون صنایع دستی کشور و مسئولین ارشد استانی افتتاح گردید،۲۲۰ شرکت کنند ه از ۳۱ استان کشور حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر نمایشگاه صنایع دستی؛ جشنواره اقوام هم برگزار می شود که سبب معرفی اقوام مختلف به بازدیدکنندگان و آشنایی و همگرایی بیشتر بین اقوام می‌شود
وی یادآور شد: با توجه به غنای تاریخی و فرهنگی خوزستان و تنوع چشمگیر محصولات بومی و اصیل صنایع‌دستی در سطح استان و وجود هنرمندان و صنعتگران توانمندی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند، برگزاری چنین نمایشگاههایی چنانچه با برنامه ریزی لازم و بازاریابی از پیش انجام شده بازارِ فروش صنعتگر همراه باشد؛ بی شک می‌تواند از یک سو به تولید محصولات صنایع دستی کمک کرده و سبب اشتغال و درآمدزایی شوذ و از سوی دیگر به حفظ، ماندگاری و احیای صنایع دستی بومی قوت می بخشد.
راکی گفت: در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی با *آیت الله موسوی جزایری که حضور مبارکشان در نمایشگاه نشان از نگاه ویژه ایشان به صنایع دستی بومی و علاقمندی به میراث فرهنگی دارد ؛ به اهمیت حمایت از صنایع دستی اشاره کرده ودرخواست نمودم جلسه ای با فعالان گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص حمایت های همه جانبه از صنایع دستی وبیمه صنعتگران داشته باشند.
که با موافقت و استقبال ایشان همراه بود‌
وی اضافه کرد: از آنجایی که صنایع دستی نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد ملی و رونق گردشگری دارد و با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد خانوار سهم عمده‌ای در معیشت خانواده‌ها ایفا می‌کند؛ این صنعت نیاز به حمایت همه جانبه از سوی کلیه ارگانها و ادارات مرتبط بخصوص شهرداری ها با راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در کنار ادارات میراث فرهنگی دارد.
راکی ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع دستی ایران با اقبال چندانی در میان خانواده های ایرانی و یا همین خوزستانِ ما روبرو نیست ، ظروف بلور و کریستال کشورهای چک و لهستان را بیشتر در خانواده های مرفه و مدرن امروزی می بینید،تا ظروف صنایع دستی بومی.
این فعال گردشگری گفت: پیشنهاد میشود با فرهنگ سازی صحیح و تبیین جایگاه صنایع دستی که ریشه در هویت اصیل ایرانی ما دارد از طریق رسانه های عمومی پرمخاطب به ترویج استفاده از صنایع دستی در منازل و ادارات و جایگزین کردن اقلام مختلف صنایع دستی با سایر هدایا ی اداری برای پرسنل در مناسبت های مختلف به ترغیب و تشویق استقبال از صنایع دستی بپردازیم.
وی بیان کرد : نیاز است بودجه ای جهت حضور صنعتگران ما در نمایشگاه‌های خارج از استان و کشور در نظر گرفته شود که بتوانند محصولات دستی خود را به خارج از خوزستان هم معرفی و عرضه نمایند .
راکی اضافه کرد: باید در معرفی صنایع دستی از طرق شیوه های نوین تبلیغاتی آنقدر قوی باشیم تا هم بتوانیم به جذب گردشگر و هم به فروش صنایع دستی و اشتغال و درآمدزایی صنعتگران کمک کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا