اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان عنوان کرد : حضور موثر اهالی رسانه ؛ خبر و مطبوعات در معرفی و تبلیغات اماکن و رویدادهای گردشگری / تبلیغات مقطعی دردی از گردشگری خوزستان را دوا نمی کند

زیبا راکی در گفتگو با خبرنگار خوز ۲۴ درپاسخ به این پرسش که برنامه های تبلیغی تا چه اندازه توانسته در معرفی جاذبه های گردشگری درون و برون استانی موفق باشد، اظهار کرد: در طول سالهای اخیر خوزستان در چندین نمایشگاه گردشگری بین المللی در تهران که بزرگترین رویداد گردشگری سالانه ایران است و با حضور بیش از ۷۰ شرکت خارجی و چهارصد شرکت داخلی برگزار می شود، حضور داشته و یا برنامه شب‌های فرهنگی خوزستان در برج میلاد ، که هرکدام به سهم خود در معرفی خوزستان تاثیر بسزایی داشته است.
وی یادآور شد: اینگونه تبلیغات مقطعی دو ، سه روزه برای خوزستان با قدمتی چند هزارساله و سرشار از جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی به تنهایی کافی نیست.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: به ویژه حضور در نمایشگاههای بین المللی می بایست با تشکیل کارگروه اعزامی تبلیغات گردشگری متشکل از بخش های متولی تاسیسات گردشگری و اصحاب رسانه باشد.
راکی افزود: تاسیس دفاتر دائمی و یا نصب تابلوهای معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان در خارج از استان(فرودگاهها، پایانه های مسافربری و اماکن پر تردد گردشگران در سایر استانها ) تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد: این تبلیغات باید مداوم، پیوسته با شناسایی بازار هدف و برنامه ریزی صحیح صورت پذیرد.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان ادامه داد : برای معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی و همچنین تفریح گاه های خصوصی ،ایجاد امکانات رفاهی و گردشگری که اخیرا در چند شهرِ استان تاسیس شده، دعوت به بازدید از اصحاب رسانه می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد.

راکی گفت: اگر بخش خصوصی خود به تبلیغ بپردازد برای مخاطب این گمان حاصل می‌شود که تبلیغات صرفا به منظور بهره وری اقتصادی صورت گرفته و ممکن است کیفیت آنچه تبلیغ می‌شود با واقعیت مغایرت داشته باشد.

وی اضافه کرد: وقتی امکانات گردشگری از زاویه دید عکاسان و خبرنگاران و اظهار نظر و گزارش آنان باشد ، چون بر اساس مشاهدات عینی خود قلم می زنند و گزارش تهیه می کنند، این رصد بیشتر به باور علاقمندان و گردشگران مخاطب معرفی مقاصد سفر می نشیند.

مدیر انجمن سفیران گردشگری خوزستان گفت: باید شرایطی فراهم شود که بازدید اهالی رسانه با برنامه ریزی مشخص و مداوم در معرفی آثار تاریخی ،فرهنگی و جاذبه های گردشگری استان فراهم شود.

راکی درپایان به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان پیشنهاد داد  وقت آن رسیده که خوزستان میزبان یک رویداد ملی در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشد، بلکه با دعوت از حضور موسسات گردشگری ، هتلداران و انجمن های فعال این سه حوزه کشور به بازدید و شرکت در جشنواره و نمایشگاههای ملی خوزستان ، زمینه معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی ملی و جهانی ، جاذبه های گردشگری ، تبلیغات و سرمایه گذاری گردشگری در استان را فراهم نماید .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا