ایران و جهان

ایجاد شناسنامه سلامت برای فرهنگیان/ جدایی بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از معاونت تربیت‌بدنی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در شورای سیاست‌گذاری ورزش فرهنگیان که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: ۹۵۰ هزار نیروی انسانی داریم و یک بخش تلاش آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی شکل گرفته است، افزود: به تعداد کارکنان تمام دستگاه‌های دولتی نیروی انسانی داریم و از این لحاظ توجه به نیروی انسانی متفاوت است.

حمیدی با تأکید بر اینکه روی حفظ و نگهداری نیروی انسانی باید تلاش کنیم، گفت: با توجه به نوع شغل معلمان که با تعداد زیادی دانش‌آموز سر و کار دارند و زمان زیادی سرپا هستند، بسیاری از نیروی انسانی آموزش و پرورش احساس پیری زودرس دارند یا بیماری‌هایی چون کمردرد دارند پس در حوزه حفظ و نگهداری نیروی انسانی، اقدام مهم است‌.

وی با بیان اینکه در حوزه حفظ و نگهداری نیروی انسانی باید انرژی ویژه گذاشته شود، اضافه کرد: سلامت روحی و جسمانی نیروی انسانی بسیار مهم است تا حوصله کار داشته باشد و باانگیزه، پرتوان و انرژی فعالیت کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت حوزه ما در بخش پیشگیری انجام می‌شود که اقدامات خوبی انجام شده است، اظهار کرد: مقرر شد حوزه پیشگیری در یک جایگاه دیگر کار کند و معاونت تربیت‌بدنی و سلامت به طور ویژه در زمینه تربیت‌بدنی و سلامت اقدام کند.

وی گفت: برای توجه به ورزش فرهنگیان نیاز به زیرساخت داریم که منابع خود را بسیج می‌کنیم و ۳۳ هزار دبیر تربیت‌بدنی پای کار هستند و زمینه برای اجرای یک موج ملی فراهم است؛ ضمن اینکه ۳۰۸۰ مکان ورزشی در اختیار است.

حمیدی تصریح کرد: باید ماده ۵۳ که نیم درصد از اعتبارات دستگاه‌ها صرف ورزش کارکنان شود، اجرا شود.

وی با تأکید بر ورزشی صحی(سلامت و صحت)، اظهار کرد: همه فرهنگیان باید شناسنامه سلامت داشته باشند و همچنین برنامه گروهی و انفرادی بیرون از محیط کار در بخش فیزیکال و تغذیه داشته باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم انجام یک ساعت روزانه  ورزش گفت: اگر یک دلار هزینه در زمینه ورزش همگانی شود، ۱۴ دلار صرفه‌جویی است اما ما دریای منابع را در درمان می گذاریم در حالی پیشگیری مهم است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا