ایران و جهان

۹ دی ۸۸ الگوی همیشگی برای سران سه قوه است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی طی بیانیه ای اعلام کرد: ۹ دی ۱۳۸۸، یک الگوی ساختاری همیشگی برای سران سه قوه است و همانطور که با تکیه مدیریتی ولی فقیه بر مردم، جمهوری اسلامی از آن خطر عبور کرد، در عرصه اقتصاد نیز با تکیه بر مردم، توجه به کارگاههای کوچک اقتصادی و عدم وابستگی به دلار، میتوان از این تنگه خطرناک اقتصادی عبور کرد.

در این بیانیه آمده است: شاید همزمانی نهمین سالروز حماسه ۹ دی با اعتراضات اجتماعی در فرانسه، کاملا حقیقت مسئله توجه به نظر مردم و مشارکت مردم در امور سیاسی و اجتماعی را مشخص کند. چرا که همانطور که همگی می بینیم، مشابه این  اعتراضات در سطح خیلی پایین تری در جمهوری اسلامی و در سال ۸۸ رخ داد، اما آنچه سبب جمع شدن قضیه شد، تانکهای زرهی و ارتشی به سبک دموکراسی(!) فرانسوی نبود، بلکه مدیریت سبک ولایت فقیه و حماسه مردمی ۹ دی بود.

بی شک نقطه عطف نام‌گذاری یوم‌الله ۹ دی، به نام روز بصیرت، نشانگر آگاهی همه جانبه مردم ایران است. با گذشت نزدیک به یک دهه، هنوز این روز #مایه_افتخار نظام جمهوری اسلامی است. روزی که در آن مردم فرهیخته این مرز و بوم نشان دادند که تا آخر پای این انقلاب و آرمان‌ها ایستاده‌اند.

امروز در حالی ۹ سال از سالگرد این روز خطره‌انگیز را پشت سر گذاشته‌ایم، بیش از هر زمانی باید آگاه باشیم و بر بصیرت خود بیفزاییم تا در حیله‌های دشمنان گرفتار نشویم. مخصوصا در شرایطی که اوضاع اقتصادی کشور مطلوب نیست و فشار زیادی بر قشر مستضعف جامعه وارد می‌شود. همان قشری که به گفته امام راحل ولی نعمتان این انقلاب‌اند. ضعف عملکرد مدیران نیز بر شدت این فشار افزوده است. امروز بیش از هر روزی جامعه به آگاهی و بصیرت احتیاج دارد.

علی(ع) میفرماید ” زمانی که خطر فتنه دور می شود، تنبّه و  عبرت ایجاد می کند”

شاید از عبرتهای مهم حوادث سال ۸۸، این بوده است که جریانی در کشور، چنانچه پای منافع خودش درمیان باشد، حاضر به احترام به جمهوریت نظام و رای مردم نیست پس چه بهتر که از این دست اشخاص در مناصب بالای حکومتی استفاده نشود.

اما همچنان شاهد بکارگیری این افراد در مناصب حکومتی توسط قوه مجریه هستیم که بی شک، باعث آسیب خواهد شد و جدای از آن، بخاطر به پایان رسیدن عمر اقتصاد لیبرالیسم، لیبرال هایی که این مناصب را بعهده می گیرند، ضربات بیشتری با استفاده از تکنیکهای اقتصادی خود بر کشور و وضعیت جامعه خواهند زد.

و اما شاید یکی از مشکلات مطرح در سطح جامعه و نظام، وجود مشکلات مردمی ای هست که توسط مناصب اداری بررسی نمیشود و بدین سبب لقشار جامعه صرای اعتراض خود را مجبور میشوند به لیدرهایی خاص که احتمال انحراف در هر یک از آنها هست می رسانند.

چاره این مسائل تحرک بیشتر دادستانی هاست چرا که دادستان مدعی العموم است و در شرایطی که در جایی ظلمی به کسی می شود و ظالم شاکی خصوصی ندارد، دادستان باید فوراً اقدام کند تا این فشار اقتصادی منجر به حرکتهای اعتراضی تند و در نتیجه سوءاستفاده دشمن نشود.

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، در عین توصیه همیشگی به سیاستمداران کشور در توجه به مشکلات اقتصادی مردم، تصریح می کند که ۹ دی ۱۳۸۸، یک الگوی ساختاری همیشگی برای سران سه قوه می باشد و همانطور که با تکیه مدیریتی ولی فقیه بر مردم، جمهوری اسلامی از آن خطر عبور کرد، در عرصه اقتصاد نیز با تکیه بر مردم، توجه به کارگاههای کوچک اقتصادی و عدم وابستگی به دلار، می‌توان از این تنگه خطرناک اقتصادی عبور کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا