اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

دبیر ستاد برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید خوزستان: از ۲۸۰ جشن مردمی دهه کرامت / میزبانی پنج کاروان خدام رضوی در دهه کرامت خبرداد

 

 

به گزارش خوز 24  از اهواز ، حجت‌الاسلام والمسلمین «دانیال اریکه» دبیر ستاد برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید امروز19 اردیبهشت ماه  در نشست خبری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در جمع خبرنگاران خوزستان اظهار داشت: هدف از برگزاری جشن‌های مردمی در دهه کرامت با حضور خدام و پرچم آستان قدس رضوی، ترویج فرهنگ زیارت از راه دور است لذا امسال در تمامی نقاط استان جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی به راه‌اندازی سامانه برخط برای برگزاری جشن‌‎های زیر سایه خورشید در استان خوزستان خبر داد و افزود: برگزاری ۲۸۰ برنامه جشن مردمی در این سامانه ثبت شده و این مراسمات با حضور خدام رضوی برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان گفت: بیش از ۸۰ گروه مردمی شامل هیئات مذهبی، کانون‌های مساجد و تشکل‌های فرهنگی و همچنین ۱۹ کانون خدمت رضوی در استان میزبان برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در استان هستند.

وی به حضور چهار کاروان زیر سایه خورشید در هر استان اشاره کرد و ادامه داد: خوزستان تنها استانی بوده که میزبان پنج کاروان خدام رضوی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت‌الاسلام اریکه با اشاره به اهدای ۸۸۸ بسته معیشتی تحت عنوان رزمایش مومنانه‌ای که توسط کانون‌های خدمت رضوی برگزار می شود، بیان داشت: همچنین در حال برنامه ریزی برای اهدای ۱۸ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند هستیم.

وی به فعالیت ۹ هزار خادم یار رضوی در استان اشاره کرد و یادآور شد: ماموریت اصلی این افراد، محرومیت زدایی با نام امام رضا (ع) بوده و در قبال این کار، به صورت افتخاری در حرم خدمت می‌کنند.

دبیر ستاد برگزاری هفدهمین دوره جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در خوزستان تصریح کرد: این کاروان فردا ساعت هشت و ۳۰ دقیقه از طریق فرودگاه اهواز وارد استان شده و ۱۲ روز در استان حضور دارند و همچنین فردا مراسم استقبالی برای این عزیزان برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا