اخبار خوزستان

سرمایه های شهرداری های خوزستان راکد مانده است


به گزارش خبرنگار مهر، فرامند هاشمی زاده ظهر امروز در همایش مشترک فرمانداران و منتخبین پنجم شوراهای اسلامی شهر استان اظهار کرد: نیروی انسانی در شهرداری ها متراکم و این شرایط به خوره ای برای اعتبارات تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اعتبارات در اغلب شهرداری ها صرف هزینه های جاری و حقوق همین نیروهای متراکم می شود، گفت: در این بین تنها ۱۰ درصد از اعتبارات به پروژه های عمرانی اختصاص می‌یابد.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان افزود: اعتبارات و سرمایه های موجود در شهرها، امانتی است که به دست شهردار و اعضای شورای شهر سپرده می شود و لازم است تا انضباط مالی از دارایی های مردم حفظ و حراست شود.

هاشمی زاده با بیان اینکه از دارایی ها و سرمایه های شهرداری ها به خوبی در راستای درآمدزایی استفاده نمی شود، گفت: پیشنهاد می شود شورای شهر و شهرداری با انتخاب مشاوران مجرب اقتصادی این سرمایه های راکد را به درآمدزایی های بیشتر به سمت دارایی های با ارزش افزوده هدایت کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: رضایتمندی شهروندان در همه زمینه ها مهم است اما با وجود هزینه های میلیاردی در شهرها باز شاهد نارضایتی مردم هستیم و این ناشی از عدم مدیریت هزینه ها است.

وی انجام تصمیمات مهم را دارای بار زمانی، مکانی، اجتماعی و اقتصادی خواند و بیان کرد: شورای شهر باید بر اساس اولویت بندی دست به تصمیم گیری بزند و مطمئنا در این راستا رضایتمندی بهتری در بین مردم به وجود خواهد آمد.

هاشمی زاده در پایان تأکید کرد: اولین وظیفه شهرداری ها انجام خدمات شهری و بعد اجرای پروژه های عمرانی است که شوراهای شهر باید به این مسئله نیز توجه ویژه ای داشته باشند.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا