اخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

رشد ۲۲ درصدی تولید و مصرف برق در خوزستان

 

به گزارش خوز 24  به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در بیان جزییات مصرف برق در استان خوزستان اظهار کرد: ماه گذشته ۲ هزار و ۸۴۵ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که از این مقدار ۳۱.۸ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۶۶.۷ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

وی ادامه داد: از میزان یک هزار و ۸۹۸ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در فروردین ماه، ۶۰ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین ، ماهشهر و دو کوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

اسدی افزود: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۶۹۸ گیگاوات ساعت ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۳ با مصرف پنج هزار و ۳۷۵ مگاوات نسبت به پیک بار فروردین ماه سال قبل، ۱۱ درصد رشد داشت.

بنابر همین  گزارش ، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۶ هزار و ۹۴ مگاوات است که از این میزان ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و ۱۹۴ مگاوات و در بخش حرارتی هفت هزار و ۵۵۸ مگاوات برآورد شد.

ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده شامل نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های آبی و خورشیدی) نیز ۳۴۲ مگاوات است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا