اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

تشریح برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج فرهنگیان در خوزستان

 

 

خوز 24 از اهواز –  سرهنگ پاسدار عادل ساری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان، امروز، 8 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی و بسیج فرهنگیان که در مجتمع فجر اهواز برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری گفت: اندیشه‌های ناب شهید مطهری به همراه رهبری امامین انقلاب باعث شده در ۴۵ سال‌ گذشته علی‌رغم همه توطئه‌ها انقلاب اسلامی از مسیر خود منحرف نشود و سربازان بزرگی همچون سردار شهید سلیمانی را تربیت کند.

وی شعار محوری هفته عقیدتی سیاسی را «بسیج، تعالی معرفتی، نشاط معنوی» برشمرد و ادامه داد: در فتنه‌های اخیر دیدیم که هجمه‌ها متوجه دانش‌آموزان شده و این معلمان بودند که در مقابل فتنه‌ها با تقوا ایستادگی کردند. بزرگترین فتنه طراحی شده علیه انقلاب اسلامی آن بود که نسل‌های آینده با انقلاب نباشند ولی معلمان، نسل‌های آینده انقلاب را می‌سازند.

ساری با اشاره به اجرای برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و معلم بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه استان و نماینده ولی فقیه، مراسم غبارروبی مزار شهدا توسط فرهنگیان بسیجی و هادیان سیاسی، قرائت وصیت‌نامه شهدا، دیدار با خانواده شهدا، حضور در نماز جمعه، تقدیر از مربیان سپاه و بسیج و… از جمله برنامه‌های این هفته است. همچنین سرآمد همه برنامه‌ها دیدار معلمان با رهبر معظم انقلاب است که سهمیه استان خوزستان ۵۵ نفر است.

در ادامه این نشست سرگرد پاسدار احمد نظری، مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان اظهار کرد: امامین انقلاب اسلامی بر ترویج افکار شهید مطهری برای نسلی که شناختی از او ندارند تأکید دارند.

وی با بیان اینکه مأموریت معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی مکتبی، معنوی و بصیرتی است به معرفی برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم پرداخت و گفت: گرامیداشت یاد شهدای مربی و معلم، برگزاری نشست عقیدتی توسط بسیج جامعه زنان، نشست‌ بصیرتی، اعزام هادیان و مربیان عقیدتی سیاسی در آموزش و پرورش با محوریت جهاد تبیین، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس، دانشگا‌ه‌ها و پادگان‌ها از جمله برنامه‌های این هفته است.

مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان بیان کرد: در حوزه عقیدتی سیاسی در دو بعد تربیتی و آموزشی فعالیت داریم. در سال ۱۴۰۲ برای ۷۰۰ خانواده از همکاران سپاهی در مشهد، دوره تربیتی و آموزشی برگزار شد. همچنین دوره دانا با سرفصل‌هایی از نظریات و اندیشه‌های شهید مطهری در استان با استفاده از استادان حوزه و دانشگاه و مربیان عقیدتی با حضور بیش از پنج هزار نفر به‌صورت متوالی و با حضور بیش از شش هزار نفر به‌صورت پراکنده برگزار شد.

سرهنگ محمدصالح جمالی، فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان نیز در این نشست گفت: نقش معلم در بسیج فرهنگیان کمک به ارتقای آموزش و پرورش است که بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان بیش از ۴۰ کانون بسیج فرهنگیان دارد، افزود: با پیگیری‌های سازمان بسیج فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ پیشنهاد برگزاری اردوهای راهیان نور مستقل برای فرهنگیان پذیرفته شد و بیش از صد هزار نفر در کشور و بیش از هفت هزار نفر در خوزستان در این اردو شرکت کردند. همچنین راهیان پیشرفت هم با مشارکت صنایع استان برگزار شد.

جمالی بیان کرد: اتفاقاتی در آموزش و پرورش رخ داد که باعث شد سه قرارگاه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در استان شکل بگیرد که دوره طرح ولایت خروجی آن است. سال ۱۴۰۱ بیش از دو هزار نفر و سال ۱۴۰۲ بیش از پنج هزار نفر در این دوره شرکت کردند. امسال پیش‌بینی مشارکت بیش‌ از ۱۰ هزار نفر در کشور است.

فرمانده بسیج فرهنگیان خوزستان، پخش مستند شهید مدافع حرم رضا مولایی، نواختن زنگ انشای مطهر، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت و رونمایی از کتاب فرهنگیان نخبه را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا