اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگیورزشی

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان: حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عام المنفعه در مسجدسلیمان هزینه شده است

 

 

به گزارش خوز 24 از اهواز: در نشست خبری سومین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، علیرضا هیهاوند، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، به اصحاب رسانه اظهاراتی داشت. او اعلام کرد که حوزه جغرافیایی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به مساحت ۲۲ هزار کیلومتر مربع، یعنی یک سوم مساحت خوزستان، در بر می‌گیرد.

 

هیهاوند به وجود ۲۲ میدان نفتی در این حوزه اشاره کرد و افزود که از این تعداد، ۱۲ میدان نفتی باعث تولید ۱۷۴ هزار بشکه نفت شده است.

 

وی اظهار داشت: برنامه تولید و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در سال جاری به طور کامل انجام شده است و در دو سال گذشته نیز برنامه‌های معوق در حوزه تولید و نگهداشت تأسیسات به صورت کامل اجرا شده‌اند.

 

علاوه بر این، هیهاوند به اجرای طرح ۲۸ مخزن در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: میدان نفتی کبود، اولین میدان نفتی در این طرح بوده و برنامه تولید از آن به طور کامل به اتمام رسیده است.

 

درباره مخزن گازی ژوراسیک در حوزه جغرافیایی شرکت، آقای هیهاوند اظهار کرد: این مخزن با ۲۵ درصد گاز H2S به عنوان ترش‌ترین مخزن گازی جهان شناخته می‌شود و گاز تولید شده از آن به پتروشیمی رازی ارسال می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در بخشی از اظهارات خود به مسئولیت‌های اجتماعی نفت اشاره کرد و افزود که سرانه ورزشی در مسجدسلیمان تا ۹۰ درصد به امکانات نفت وابسته است و تا به امروز حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عام المنفعه در این شهر هزینه شده است.

 

هیهاوند همچنین به چالاش‌های زیست محیطی مطرح در منطقه اشاره کرد و اعلام کرد که طرح مزایده گازی فلر، که یکی از چالش‌های زیست محیطی است، به پایان رسیده و در قالب چهار بسته اجرا خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به اهمیت تاریخ نفت در منطقه اشاره کرد و اعلام کرد که موزه نفت مسجدسلیمان حلقه‌ای از تاریخ نفت است و با پیگیری‌های مدیریتی و تکمیل آن به شرکت واگذار شده است. همچنین، او به وجود حوادث تاریخی زیادی در حوزه نفت در این شهر اشاره کرد و نیاز به توجه ویژه به آنها را بیان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا