اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوتیتر یکدسته‌بندی نشدهستون وسطسیاسیفرهنگی

بسیج عصاره تلاش مردم در خدمت رسانی است /اجرای بیش از۱۹۰۰ برنامه در هفته بسیج در خوزستان

 به گزارش خوز۲۴: نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج با حضور اصحاب رسانه با سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در محل ستاد کنگره ملی شهدای خوزستان برگزار گردید. 

سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در ابتدا با اشاره به حوادث تلخ در غرب آسیا و ملت مظلوم فلسطین عنوان کرد؛ حوادثی در حال وقوع است که توسط رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با حمایت کشورهای غربی همچون آمریکا و فرانسه با ارسال سلاح و مهمات صورت می گیرد و محکوم هستند.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه بیش از ۵ هزار کودک در اثر حملات صهیونیستی شهید شده اند گفت؛ رژیم صهیونیستی بی رحمانه ترین سلاح ها را در مناطق غیر نظامی و بیمارستان ها بر سر مردم مظلوم فلسطین فرود آورده اما ملت فلسطین مردم مقاوم و استواری هستند و ارتش حماس رزمندگانی هستند که دست از مبارزه برنمی دارند.

وی اشاره کرد: مردم ما هم به ویژه مردم خوزستان در جنگ تحمیلی در هویزه خرمشهر دزفول و… طعم تلخ جنگ را چشیده اند مردم، زنان و کودکان شهید شده اند اما دست از مقاومت تا پیروزی برنداشتند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در خصوص هفته بسیج با اشاره به اینکه بسیج یعنی مردم و بسیج عصاره تلاش مردم است خاطر نشان کرد: بسیج در همه میدان ها حضور دارد چه در زمان جنگ باشد و چه در میدان های دیگر بسیج همواره در کنار مردم ‌‌ و نیروهای مسلح است، شهدای بسیجی نشانگر این موضوع هستند.

سردار شاهوار پور با اشاره به نامگذاری هفته بسیج با عنوان بسیج امید ملت ایران نامگذاری روزهای هفته بسیج را اینگونه عنوان کرد که ۲۹ آبان ماه بسیج، جهاد خدمت، سازندگی ، ۳۰ آبان ماه بسیج عزت و افتخار، یک آذر ماه بسیج ولایت انقلابی و تمدن ساز، دوم آذر ماه بسیج مقاومت ایثار و شهادت ، سوم آذر بسیج ایمان بصیرت انتظار، چهارم آذرماه بسیج جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر و ۵ آذر ماه بسیج دفاع امنیت و اقتدار می باشند.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال برنامه های متنوعی در سراسر استان برگزار می گردد گفت: تعداد ۱۹۳۹ برنامه در سطح استان توسط نواحی مقاومت پایگاه های بسیج در سطح استان برگزار می گردد که ۱۷۳۹ برنامه توسط نواحی بسیج پایگاه ها و بسیج محلات و ۲۰۳ برنامه توسط بسیج اقشار اجرا می گردد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان عنوان داشت: بخشی از این برنامه ها حوزه خدمات رسانی سازندگی است که ۲۲ برنامه محوری در شهرستان ها از جمله نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح کارگاه اشتغالزایی، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کارگاه های کارآفرینی کارگاه های صنایع دستی و صنایع تبدیلی، پرورش قارچ دوره های مهارت آموزی افتتاح منازل مددجو، اعزام جهادگران به مناطق محروم، واکسیناسیون دام و طیور توسط بسیجیان اهدا جهیزیه، میز خدمت، رزمایش مومنانه، کاشت نهال در طرح یک میلیارد کاشت نهال می باشد.

سردار شاهوار پور افزود: یادواره شهدای آبروی محله، ۲۰۰۰ یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی بسیجی و ادارات در راستای کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان، تولید فیلم های بلند و کوتاه، غبار روبی گلزار شهدا گفتگوی صداو سیما با نخبگان و… از دیگر برنامه های هفته بسیج است که برگزار می گردد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان ادامه داد: روز پنجم آذرماه تجمع ۳۰ هزار نفری بسیجیان استان با حضور گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع) و رده‌های اقشاری جامعه برگزار خواهد شد.

افتتاح طرح جوان ماهر در هفته بسیج

وی به افتتاح طرح جوان ماهر در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات استان، توجه نکردن به مقوله مهارت است به همین دلیل بخشی از برنامه‌ها به این موضوع اختصاص می‌یابد و در طرح جوان ماهر اولویت اول، سربازان و سپس پایگاه‌های بسیج و مساجد است.

سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۵ درصد مشاغل استان در بخش خدمات است بیان کرد: باید به مشاغل خدماتی و همچنین صنایع پایین دستی توجه بیشتری کرد تا اشتغال مناسبی در استان ایجاد شود.

اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال برای راه اندازی کارگاه‌های کوچک و نیمه متوسط

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان تصریح کرد: با وجود بیش از یک هزار و ۸۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی استان، نیمی از آنها تعطیل هستند و قرار است با نگاه دولت انقلابی مجددا به چرخه اشتغال برگردند.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری برای راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و نیمه متوسط باید ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شود که تاکنون بانک‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل نکردند.

سردار شاهوارپور در ادامه به راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از تولیدات مشاغل خانگی، برند و یا نشان خاصی ندارند بنابراین تلاش می‌شود تا با راه اندازی نمایشگاه، تولیدات مشاغل خانگی به خوبی عرضه شود.

لزوم توجه دستگاه ها به گروه های جهادی

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه دستگاه‌ها به گروه‌های جهادی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود که دستگاه‌ها برای انجام کارهای خود، از گروه‌های جهادی استفاده کرده و بخشی از هزینه‌های آنها را تامین کرده و صنایع استان برای تامین نیروی کار خود از جوانان بومی استان استفاده کنند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان در اسفندماه امسال گفت: از آنجا که بخش قابل توجهی از شهدا، بسیجی دانش آموز بودند، بیش از ۲ هزار یادواره شهدای دانش آموز در استان برنامه‌ریزی شده و همچنین یادواره شهدای فرهنگیان و تولید چند فیلم بلند و کوتاه از دیگر برنامه‌های استان در راستای کنگره ملی شهدای خوزستان است.

پنجم آذر ۱۳۵۸ سالروز تاسیس بسیج مستعفین به فرمان امام خمینی(ره) است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا