اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسطسیاسیفرهنگی

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان : زیرساخت‌های راهیان نور در خوزستان برای طول سال پیش‌بینی شود

 

 

به گزارش خوز ۲۴ به نقل از خبرگزاری بسیج در ابادان؛ سردار حسن شاهوار پور در همایش کاروان های راهیان نور که در محل اردوگاه شهیده مریم فرهانیان که با حضور فرمانده کل سپاه، فرماند هان سپاه استانی و جمعی از استاندارن برگزار شد، اظهار داشت: در بحث زائرانی است که به منطقه می آیند، خاطراتی که ازاین منطقه برای آنها به وجود می‌آید یک ظرفیت است و باید روی آن کار شود که تا کنون کاری نشده است.

 

وی افزود: در کل سال زائران راهیان نور به منطقه می‌آیند و باید برای کل سال تدابیر و پیش بینی های لازم انجام شود هر چند تلاش‌های زیادی نیز تا کنون انجام گرفته است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان افزود: یکی از مسائل مرتبط به ما بحث فضاسازی یادمان‌ها، نگهداری، امنیت، سیستم صوت و تصاویر شهدا برای آن‌ها است و همچنین روایتگری نیز اهمیت دارد چرا که باید روایت ها همسان باشد و متناقض نباشد.

 

‌کاروان‌های راهیان نور ‌خانوادگی اجرایی شد

 

شاهوارپور بیان کرد: دیگر مسائلی که در ارتباط با راهیان نور از سمت ما انجام می‌شود شامل برگزاری نماز جماعت، خدمات و احتیاجاتی نظیر آب شرب که زائر نیاز دارد، اجرای نمایش‌هایی که توسط هنرمندان انجام می‌شود و محصولات فرهنگی نظیر کتاب‌های دفاع مقدس است.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اطراف یادمان ها مردم بومی حضور دارند و برای بحث اشتغال نیز برای برخی مناطق بازارچه هایی دیده شده است و همچنین سه کمیته در استان شکل گرفته که یکی از آن‌ها کمیته امنیت برای اتوبوس هایی است که تردد می‌کنند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر خوزستان عنوان کرد: ۳۳ پست کنترلی توسط بسیج، ۱۴ پست توسط فراجا و مابقی توسط ارتش پیش بینی شده است.

 

وی افزود: امسال ۱۵۸ هزار و ۷۶ نفر در قالب کاروان های راهیان نور از استان خوزستان اعزام شدند که ۲۴ هزار و ۶۷۲ نفر از آن‌ها دانش آموز، ۳ هزار و ۶۰۰ نفر نفر دانشجو، ۱۲ هزار و ۵۲۵ نفر اقشار و مابقی نیز خانواده شهدا و دیگر افراد بوده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا