اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

استاندار خوزستان: امر زکات به زیبایی به جامعه معرفی شود

 

 

 

به گزارش خوز ۲۴  از استان خوزستان، علی‌اکبر حسینی محراب، امروز چهارشنبه (۱۹ بهمن) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در خوزستان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با رهبری آسمانی خود انقلابی را ایجاد کرد که پس ازگذشت سال‌ها ریشه‌های آن در همه نقاط جهان نشر پیدا کرده است.

 

استاندار خوزستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی راه خود را در خارج از مرزها به خوبی پیدا کرده و جبهه مقاومت نشانگر نشر انقلاب اسلامی در خارج از مرزها استف افزود: یکی از ابراز قوی حکومت اسلامی در بُعد مسائل داخلی برای اجرای حکم خداوند متعال، زکات است.

 

وی با تأکید بر ضرورت نشر زکات در جامعه اسلامی عنوان کرد: همه افرادی که آیات زکات را شامل می‌شوند باید حکم خدا را بر روی زمین اجرا کنند، ما نیز به عنوان مجاهدان راه حق وظیفه داریم تا پس از اقامه نماز، زکات را در جامعه اسلامی نشر دهیم.

 

حسینی محراب، با اشاره به اینکه نشر زکات در جامعه وظیفه مدیران، دانشمندان، علما، نویسندگان و … است، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه کمیته امداد و جهاد کشاورزی باید پای کار زکات باشند.

 

وی با اشاره به گزارشات ارائه شده در این همایش پیرامون آمار زکات در استان، اضافه کرد: خوزستان جزو استان‌های سرآمد در پرداخت زکات است و از همه کسانی که این افتخار را هر ساله برای استان کسب می‌کنند؛ تشکر می‌کنم.

 

استاندار خوزستان، ریشه‌کن کردن فقر و کمک به محرومان را یکی از موهبت‌های زکات دانست و خاطر نشان کرد: از مواهب زکات این است که دلبستگی از دنیا را کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه ما باید در انفاق، زکات، روشنگری و جهاد تبیین به عنوان سرباز خدا عمل کنیم، ادامه داد: در مسائلی که مربوط به حکم خدا است نباید کوتاهی کرد بلکه باید با قدرت ورود کنیم بنابراین وظیفه اسلامی این است که حکم خدا روی زمین اجرا شود.

 

حسینی محراب، با اشاره به اینکه نظام اسلامی به احکام خدا شناخته می‌شود، اذعان کرد: ما و مجاهدان راه حق وظیفه داریم بعد از اقامه نماز، پرداخت زکات را جامعه را نشر کنیم و این موضوع وظیفه همگانی است از این رو امر زکات باید به زیبایی به جامعه معرفی شود و آیات مربوط به زکات نصب‌العین ما قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه اگر پرداخت‌کنندگان و مجریان زکات به خوبی در زمینه زکات اقدام کنند، نباید به ویژه در طوایف، عشایر و روستاها فقیر وجود داشته باشد، یاد آور شد: فاصله طبقاتی که مشاهده می‌شود به دلیل تعطیل شدن احکام خدا در برخی مواقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا