ایران و جهان

زندان‌های آمریکا مملو از زنان است/ غرب به زن نگاه سیاسی دارد


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با موضوعاتی مانند زنان، کودکان، حقوق بشر و انرژی هسته‌ای بازی سیاسی می‌کنند.

وی بیان کرد: اقدام اخیر غربی‌ها در حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل صرفاً یک اقدام سیاسی است و آنان این اقدام را بدون هیچ دلیل و پشتوانه منطقی علیه ایران انجام دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها اگر مدعی پیگیری حقوق زنان هستند، پس چرا نسبت به برخی از کشورها مانند عربستان سعودی که حتی به زنان حق رأی هم نمی‌دهند، سکوت می‌کنند و واکنش نشان نمی‌دهند؟

سلیمی ادامه داد: در کشوری مانند عربستان اصلاً انتخاباتی برگزار نمی‌شود و چطور غربی‌ها در واکنش به این موضوع هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و سکوت می‌کنند؟

سلیمی متذکر شد: درباره قتل جمال خاشقچی هم دیدیم که آمریکا به بن سلمان در این پرونده جنایت مصونیت داد تا وی تبرئه شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسائل نشان می‌دهد که موضع‌گیری غربی‌ها نسبت به مسائل حقوق بشر و زنان فنی، حقوقی و واقعی نیست، بلکه کاملاً سیاسی است و با هدف اعمال فشار و ایجاد جو روانی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: اگر آمریکا به حقوق زنان توجه دارد، پس نباید زندان‌های آمریکا مملو از زنان باشد. بسیاری از زندانیان زن جهان در آمریکا هستند.

وی اظهار داشت: آنان هیچ توجهی به حقوق زنان ندارند و بسیاری از زنان را دستگیر و زندانی کردند و فقط موضوع زنان را ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی خود می‌دانند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا