اجتماعیاخبار خوزستاناخبار ویژهاقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسطسیاسیفرهنگی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور: ۱۵هزار دستگاه خودرو باری وارد گمرک شده است

 

 

به گزارش خوز ۲۴ از اهواز-  داریوش امانی روز دوشنبه ۲۸ آذرماه در آیین گرامیداشت “هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداران “ که در مجموعه گیت بوستان اهواز برگزار شد بیان کرد:دولت به دنبال اصلاح قانون برای ساماندهی خودروهای سنگین و جایگزینی با خودروهای فرسوده است.

وی با بیان اینکه در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی مصوب شد که پنج درصد قیمت پایه خودرو نو برای اسقاط در نظر گرفته شود، افزود: در بحث نوسازی اتوبوس های شهری و برون شهری از طریق شرکت‌های سازنده صحبت شده که قراردادی منعقد تا ۱۰ هزار اتوبوس وارد کشور شود که حدود پنج هزار دستگاه برای درون شهری و پنج هزار دستگاه برای برون‌شهری درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: باتمام سختی هایی که در کشور در بحث تورم ، گرانی اجناس و .. حاکم است دولت عزم جدی برای بهبودی معیشت و وضعیت اقتصادی کشور دارد.

امانی با اشاره به افزایش هزینه چند برابری حفظ و نگهداری راه ها، گفت: هزینه های عمرانی در سال‌های اخیر چندین برابر شده است و وظیفه ما نگهداشت سرمایه هایی است که وجود دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: پروژه های راهداری در حوزه راه های روستایی، روشنایی، و نصب علایم و  نیز به خوبی در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خودروهای سنگین و نیز مطالبات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای گفت: تلاش می‌کنیم دغدغه رانندگان را برای تامین روغن خودرو، بیمه تکمیلی، قطعات، لاستیک، و عنوان شغل سخت و زیان آور برای آنها را برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند تا نیروهای این سازمان به مساوات حقوق و مزایا دریافت کنند و پیگیر این هستیم تا مشکل کارکنان این سازمان برطرف شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور نیز گفت: هیچکدام از رانندگان این سازمان در جریانات اغتشاشات اخیر با وجود تبلیغات شبکه‌های معاند در خصوص توقف صنعت حمل و نقل کشور همکاری نکردند.

امانی درباره اعتبارات راهداری خوزستان نیز بیان کرد: پارسال حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای هزینه‌های جاری و طرح های راهداری خوزستان درنظر گرفته شد که از این میزان ۶۰ درصد اختصاص یافت.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا