ایران و جهان

تبیان سرمایه ملی است/تقدیر از اعضای خانواده بزرگ تبیان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم جشن ۲۰ سالگی موسسه تبیان با عنوان «۲۰ سالگی سلام» با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری و قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، سیدرضا کاظمی، مدیر مؤسسه تبیان، محمد شجاعیان، مدیر خبرگزاری مهر، عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، مداحی، رئیس هیئت مدیره تبیان، سیدحسن ساداتی، مدیرکل امور مجامع و مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از کارکنان این مؤسسه عصر چهارشنبه اول خرداد برگزار شد.

در ابتدای مراسم، کاظمی، مدیر تبیان ضمن تبریک ۲۰ سالگی تبیان گفت: ۲۰ سالگی مقطع جالبی در ذهن هر فرد و مؤثرترین برهه در شکل‌گیری شخصیت اوست. از این جهت ما هم برای این سن تبیان جشن گرفتیم. لازم است برند تبیان برای آینده کشور معطوف به مسائل خانواده، توسعه بیشتری پیدا کند.

او ادامه داد: ما تبیان را از دوران نوجوانی به یاد می‌آوریم سال‌هایی که برای انجام پروژه‌های دانش‌آموزی باید مطلبی را از اینترنت کپی‌پیست می‌کردیم و اولین یا دومین موردی که در جست‌وجو بالا می‌آمد، تبیان بود. ما هم برای آن که معلم متوجه نشود کمی ترتیب مطالب را جابه‌جا می‌کردیم. البته این مرجعیت محتوای تبیان با توجه به توسعه فضای مجازی به مرور سخت‌تر شد و حتی با دوره‌هایی را با افت این مرجعیت طی کرد. تبیان به مرور از صرف تولید محتوا به سمت تولیدات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و توسعه دیتابیس حرکت کرد.

کاظمی افزود: این پویایی تبیان یک سرمایه هم برای خود مؤسسه، هم برای سازمان تبلیغات و هم برای جمهوری اسلامی ایران و مردم تلقی می‌شود چرا که اگر مجموعه‌ای بتواند ۲۰ سال در وضعیت پرفرازونشیب فضای مجازی، جایگاهش را حفظ کند، نشانه قدرت آن است.

او ضمن ابراز امیدواری برای حفظ و ارتقا این سرمایه ملی اضافه کرد: تبیان یک رسانه است اما فقط یک رسانه نیست؛ یک مؤسسه فناور است اما تنها کارش فناوری نیست؛ تولید محتوا می‌کند اما تنها فعالیتش همین نیست؛ مرجع آن دانش آموزان هستند اما مخاطبش فقط آنها نیستند؛ حالا تبیان به این نقطه چندکارکردی رسیده است. نقطه‌ای که شاید اگر در روز آغاز به کار طرح آن نوشته می‌شد یک اشتباه استراتژیک به نظر می‌آمد اما حالا تبیان ترکیب همه این‌هاست و لازم است همه این جنبه‌ها در آن باشد.

او گفت: به دنبال طرح مسئله «جهاد تبیین» از سوی رهبری و قرار گرفتن در جایی که دغدغه مردم است، تبیان هم تلاش کرد در همین نقطه قرار بگیرد و به دغدغه‌های مردم پاسخ دهد. بنابراین دستیاری خانواده و دستیاری زندگی، اولویت اصلی تبیان است و دوست دارد در کنار خانواده‌ها بماند حتی اگر این مسئله گاهی در مسائلی مثل معیشت برای دولت‌ها تلخ باشد.

پس از این بخش دو ویدئوکلیپ درباره خانواده و تهیه محتوای تبیان و بازدید مدیران از این مؤسسه از ابتدا تاکنون، پخش شد و سپس محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در سخنان کوتاهی ضمن دعا و ابراز امیدواری برای رشد بیش از پیش تبیان، ۲۰ سالگی این مؤسسه را تبریک گفت و از همه کارکنان و مجاهدان این عرصه تشکر کرد.

در بخش آخر برنامه تعدادی از اعضای قدیمی خانواده تبیان با اهدای جوایزی مورد تقدیر قرار گرفتند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا