اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و اداره کل ارشادخوزستان منعقد شد

تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و اداره کل ارشادخوزستان منعقد شد

به گزارش خوز۲۴ – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان روز یکشنبه در آیین انعقاد این تفاهمنامه بیان کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت‌ مناسب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و با هدف حمایت و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد خوزستان، این تفاهمنامه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد شد.
جمال سیبه گفت: از سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، نشر و ترویج فرهنگ متعالی اسلام بر پایه آموزه‌های قرآنی و سیره معصومین (ع) و بسط و تعمیق و ترویج گفتمان دینی است.
وی افزود: از این رو باید در زمینه حفظ و تقویت کرامت انسانی و عزت نفس و احساس مسوولیت اجتماعی در میان آحاد جامعه و مصون‌سازی خانواده‌های آسیب‌پذیر در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و فراهم کردن زمینه رشد ایمانی و بصیرت‌افزایی ولایت‌مدارانه آموزش لازم ارایه شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد در راستای توسعه تعامل با دستگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف منعقد می‌کند که امروز نیز با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های مناسب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پوشش حمایتی افراد زیرحمایت توسط کمیته امداد، با هدف حمایت و توانمندسازی (فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی) مددجویان در سطح استان این تفاهمنامه منعقد شده است.
شیبه بیان کرد: از جمله اهداف این تفاهمنامه تقویت انسجام و هماهنگی جبهه فرهنگی انقلاب، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و منابع در جهت بسط خدمت‌رسانی به مددجویان، ایجاد بستر گفتمان‌سازی و محرومیت‌زدایی است.
وی زمینه‌سازی برای حضور فعال نوجوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد، هم‌افزایی در بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و مراکز فرهنگی هر ۲ مجموعه، ارایه و عرضه فعالیت‌ها و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی در مقابله با تهاجم فرهنگی، احیا و تقویت کارکردهای فعالیت‌های مساجد از جمله زمینه‌های همکاری میان این ۲نهاد است.
وی با اشاره به تعهدات کمیته امداد در این تفاهمنامه افزود: همکاری در استفاده از اماکن فرهنگی و معرفی مددجویان کمیته امداد در برنامه‌های مختلف کانون‌های مساجد با اولویت مساجد واقع شده در روستاها، و حضور مددجویان در برنامه های فرهنگی و جشنواره‌ها از مفاد این تفاهمنامه است.
شیبه بیان کرد: همکاری در زمینه معرفی کودکان چهار تا هفت سال مددجویان امداد به مهدکودک‌های قرآنی در کانون‌های مساجد، صدور مجوز راه‌اندازی مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در کانون‌های مساجد فعال به تعداد ۴۱ مرکز در سطح استان، ارایه بانک اطلاعات جامع از نیازمندی‌های محلی و جامعه هدف و اولویت‌بندی احتیاجات نیازمندان، توزیع خدمات عمومی امداد و انجام آموزش‌های کسب و کار و مشاغل خانگی با محوریت مساجد هدف، اجرای طرح فلاح امداد با هماهنگی ائمه جماعت مساجد هدف با عنوان هیات خانگی، مشارکت در راه‌اندازی بازارهای کوچک کارآفرینی در مساجد به منظور تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برای تفکر کسب حلال و … را از دیگر تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان نیز با اشاره به تعهدات این اداره کل افزود: توسعه آموزش‌های قرآنی به مددجویان به ویژه جوانان و نوجوانان، استفاده از ظرفیت مبلغان در برگزاری روضه‌های خانگی (طرح فلاح)، جذب و عضو کردن مددجویان کمیته امداد در برنامه‌های مختلف کانون‌های مساجد، معرفی استعدادهای برتر دانش‌آموزان مددجوی امداد عضو در کانون مساجد، راه اندازی و ایجاد مراکز نیکوکاری فرهنگی تخصصی برخی از تعهدات این اداره کل است.
محمد جوروند ادامه داد: همکاری در اجرای طرح جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین، مشارکت در برگزاری طرح‌های ۳۱۳ (طرح هجرت) و طرح یاس (خانه‌های هلال) برای مددجویان کمیته امداد، راه‌اندازی مهدکودک‌های قرآنی در مساجد، همکاری در برگزاری برنامه‌ها و رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی در مناطق محروم و مشارکت و همکاری در برگزاری کلاس‌های تقویتی، کنکور، تخفیف مجوز در دایر کردن آموزشگاه‌های آزاد، استفاده از تولیدات فرهنگی، هنری، سینمایی، دینی و … از دیگر تعهدات این اداره کل در این تفاهمنامه است.
۱۳۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا