ایران و جهان

المقداد: درهای سوریه همواره به روی مقاومت فلسطین باز بوده است


به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که درهای دمشق همواره برای مقاومت فلسطین باز بوده است و دمشق اختلافی با آنها نداشته است.

«فیصل المقداد» در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفت: این مردم سوریه هستند که از طریق انتخابات پیام خود را اعلام می‌کنند و میلیون‌ها نفر در دمشق و پایتخت‌های جهان خارج شدند تا با شرکت در انتخابات بگویند حامی کشورشان سوریه هستند.

وی افزود: محاسبات دشمنان سوریه برای عدم برگزاری انتخابات به آنچه در لبنان روی داد، منجر گردید. امیدواریم که دولت لبنان به نقش قانونی خود درباره تعدی به رای دهندگان سوری عمل نماید.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه حق هر شهروند سوری است که به وطن خود بازگردد، افزود: تمام شرایط بازگشت را برای افرادی که خواهان بازگشت هستند فراهم خواهیم کرد و هرکس امکانات این کار را ندارد برایش تامین خواهیم کرد.

المقداد همچنین افزود که کشورهای کمک کننده با ارائه هر مبلغی برای بازگشت آوارگان سوری مخالفت کردند.

وی گفت: کشورهای کمک کننده می‌خواهند از آوارگان سوء استفاده کنند و آنها را از انتخاب منع کنند اما این آرزوها شکست خورده است. غرب، سوریه را تحریم کرده و علیه آن تحریم‌های اقتصادی وضع می‌کند تا آوارگان را به عدم بازگشت به کشورشان سوق دهد.

المقداد افزود: به ائتلاف‌های خود برای شکست تروریسم و بازگرداندن اوضاع به شکل طبیعی خود در سوریه افتخار می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا ثروت‌های سوریه را چپاول می‌کند و با تزریق سلاح از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، از حمایت روسیه و ایران در نقش آفرینی برای حل مشکل نفت رسانی به سوریه قدردانی کرد.

المقداد همچنین هدف قرار دادن کاروان‌های نفت توسط ایالات متحده و متحدانش را لکه ننگی بر پیشانی آنها دانست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا