ایران و جهان

یمن: زمان نبرد برای آزادی و استقلال همه جانبه فرا رسیده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزیر دفاع یمن در صنعا در سخنانی گفت که این نیروهای یمنی هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی راهبردی و مهم این کشور امنیت کشتیرانی و منافع بین المللی در منطقه را حفظ خواهند کرد.

«محمد ناصر العاطفی» گفت: امنیت در یمن موضوع محوری و اساسی برای همگان است اما نه از طریق کشتار یمنی‌ها و محاصره آنها بلکه از طریق حفظ تمامیت ارضی یمن و برپایی دولتی متحد و قدرتمند.

سخنان العاطفی پس از آن انجام شد که وزارت انرژی عربستان روز سه شنبه اعلام کرد: یک فروند نفتکش حامل سوخت در بندر جده هدف حمله یک قایق بمب گذاری شده قرار گرفت و به وقوع آتش سوزی کوچک در آن انجامید که از سوی نیروهای آتش نشانی مهار شد.

وزیر دفاع یمن گفت: تمام کسانی که روی تصمیمات صهیونیستی-آمریکایی حساب باز کرده اند باید بدانند که یمن در مقابل تجاوز و توطئه‌ها عزتمند، مقاوم و پایدار است و به مقاومت و مبارزه علیه تمام نقشه‌های تسلیم و سازش ادامه خواهد داد.

العاطفی افزود: صنایع نظامی یمن شبانه روز برای توسعه سلاح‌های دقیق‌تر با برد بیشتر که امکان دستیابی به اهداف خود را داشته باشند، تلاش می‌کنند و سامانه‌های دفاعی دشمن نمی‌توانند مانع آن شوند.

وی با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی دچار فروپاشی شده و در تمام محاسباتش با شکست سنگین مواجه شده است، گفت: سامانه‌های دفاعی دشمن هرگز نخواهد توانست مانع سلاح‌های ما شود و صنایع نظامی یمن در مواجهه با تجاوز سعودی توازن قدرت را در دست گرفته است.

وزیر دفاع یمن همچنین آغاز نبرد برای آزادی و استقلال همه جانبه و ناچار کردن نیروهای متجاوز برای ترک مناطق اشغال شده یمن بدون هیچ قید و شرط و برقراری صلح در منطقه را خواستار شد.

العاطفی با ذکر این مطلب گفت: وقت نبرد آزادی و استقلال همه جانبه فرا رسیده است.

وزیر دفاع یمن در بخشی دیگر از سخنانش عادی سازی علنی و مخفیانه با رژیم صهیونیستی توسط کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن را خیانت به امت و موضوع فلسطین و نشانگر میزان سرسپردگی و انحطاط این رژیم‌ها برشمرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا