ایران و جهان

نبردی سرنوشت ساز با محور صهیونیستی در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دولت نجات ملی یمن، سفر «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا نزد دولت مستعفی یمن به استان المهره در شرق یمن را به شدت محکوم کرد و آنرا اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.

«عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: پرسه زنی سفیر آمریکا نزد دولت مزدوران (دولت هادی منصور) در استان المهره در شرق یمن، برای هر یمنی آزاده و شریف، تحریک کننده است.

وی افزود: این اقدام آمریکا حقیقت و ماهیت حضور سعودی در استان المهره را فاش کرد که دلیل آن فراهم کردن مقدمات برای ورود نظامیان آمریکایی است. این اقدام آمریکا نمایانگر این است که آنچه ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی خوانده می‌شود، در درجه نخست، ابزاری برای تحقق منافع آمریکا و صهیونیستهاست.

بن حبتور تاکید کرد: ملت یمن به هیچ عنوان زیر بار این اشغالگری نمی‌رود و ما در صنعا حامی هر فرد آزاده ای که اراضی یمن را از لوث اشغالگران پاک کند، هستیم.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن بیان کرد: تمرکز پروژه‌های اشغالگرانه در استان‌های حضرموت و المهره در چارچوب پروژه صهیونیستی در منطقه است که اولین ستون‌های آن با ایجاد پایگاه اطلاعاتی در جزایر «سقطری» و «میون» آشکار شده است.

وی در پایان اعلام کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال ایجاد محوری با رژیم صهیونیستی در مقابله با محور مقاومت هستند. آنها در این راستا توافقات سازش خفت بار برای خود و ملت‌هایشان را پذیرفتند. نبرد با محور صهیونیستی نبردی سرنوشت ساز و طولانی مدت است.

این در حالی است که پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن در گزارشی با اشاره به سفر جنجال برانگیز «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا به استان المهره یمن نوشته بود: اشغالگران سعودی و مزدوران آنها در مأموریت خود برای تسلیم کردن ساکنان استان المهره واقع در شرق یمن شکست خورده اند اشغالگران سعودی و مزدوران آنها در مأموریت خود برای تسلیم کردن ساکنان استان المهره واقع در شرق یمن شکست خورده اند.

بر اساس این گزارش، ساکنان استان المهره تاکنون در برابر پروژه‌ها و توطئه‌های استعماری اشغالگران سعودی با هدف به دست گرفتن کنترل این استان ایستادگی کرده اند؛ بعد از این مقاومت بود که سفیر آمریکا به صورت ناگهانی و مشکوک به استان المهره سفر کرد.

هدف از این سفر، مشروعیت بخشیدن به اشغال استان المهره بود. همزمان با حضور سفیر آمریکا در این منطقه، حساب‌های کاربری وابسته به عربستان سعودی و امارات دست به کار شدند تا وجهه این استان و ساکنان آن را مخدوش کنند؛ ساکنانی که با قدرت در برابر اشغالگران ایستاده اند.

این حساب‌های کاربری کوشیدند با انتشار پست‌های جهت دار، حضور سفیر آمریکا در استان المهره را بسیار مهم و حیاتی جلوه دهند.

آنچه که نگرانی‌ها و شک و تردیدها را افزایش می‌دهد این است که سفیر آمریکا بر نقض حاکمیت یمن از طریق برگزاری چند نشست با مزدوران سعودی و اماراتی به بهانه مبارزه با تروریسم اصرار دارد.

این در حالی است که ساکنان استان المهره مخالفت خود را با توطئه‌های طرف‌های مذکور برای تجزیه یمن و به دست گرفتن کنترل گذرگاه‌های زمینی و دریایی اعلام کرده اند.

ائتلاف متجاوز سعودی با همکاری آمریکا تلاش دارد با مطرح کردن بهانه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم، برای باقی ماندن اشغالگران در این استان زمینه چینی کند.

پیشتر نیز «بدر کلشات» جانشین استاندار المهره اعلام کرده بود که نظامیان آمریکایی و انگلیسی در فرودگاه «الغیضه» در استان المهره حضور دارند.

وی در ادامه افزود: «کریستوفر هنزل» سفیر آمریکا در یمن از مقر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در این فرودگاه بازدید کرده است.

کلشات به این نکته اشاره کرد که در حالی سفیر آمریکا به استان المهره سفر کرده که یمنی‌ها جشن استقلال و رهایی از اشغال انگلیسی‌ها را برپا می‌کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا