اجتماعیاخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان: تشخیص رایگان کرونا برای افراد تحت پوشش بیمه درمانی/ پرداخت خسارات اتومبیل الکترونیکی می‌شود

به گزارش خبرنگار خوز ۲۴ ، «ارشاد فایضی زاده» یکشنبه ۱۸ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس بیمه ایران، با بیان اینکه ۱۵ آبان هر سال طرح و برنامه های این بیمه شکل ویژه ای را به خود می‌گیرد اظهار کرد: شرکت بیمه ایران تنها شرکت دولتی و پیشرو در صنعت بیمه است و طرح‌ها و برنامه هایش می‌تواند برای کل صنعت بیمه در کشور باشد.

 

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان اضافه کرد: از ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر یک طرح شگفتانه به نام جشنواره ۸۵ تا ۸۵ است که طبق این طرح انواع بیمه نامه‌های صادر شده در بیمه ایران با تخفیفات ویژه برای افراد، ارگان‌ها، سازمان‌ها و تجار طرح ریزی شده است.

 

وی با بیان اینکه این تخفیف‌ها همه رشته‌های بیمه ای را شامل می‌شود افزود: بیمه‌های خودرویی از ۱۰ تا ۲۰ درصد، بیمه مسئولیت از ۳۰ تا ۴۰ درصد، بیمه عمر ۱۰ درصد، بیمه حوادث ۴۰ درصد، بیمه درمان ۲۰ درصد، بیمه حمل و نقل ۳۰ درصد، بیمه کشتی و هواپیما ۳۰ درصد، بیمه‌های آتش سوزی ۳۵ تا ۵۰ درصد و بیمه مهندسی و تمام خطر ۳۵ درصد تخفیف دارند و همچنین تسقیط هم می‌شود و می‌توانند به صورت قسطی حق بیمه را پرداخت کنند.

 

فایضی زاده تصریح کرد: این طرح، فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ بیمه و اطلاع رسانی به مردم است تا سرمایه‌های آنها دارای یک امنیت و برداشت مالی جدید شوند.

 

وی ابراز کرد: در پایان این طرح به ۸۵ نفر به قید قرعه جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد و همچنین به ۸۵ نفر از کسانی که بیمه عمر انفرادی خریداری کرده اند به قید قرعه جوایزی داده می‌شود که هر دو در نوروز ۱۴۰۰ اهدا می‌شوند.

 

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و پرداخت خسارت‌های این بیماری توسط بیمه ایران عنوان کرد: تصمیم بیمه ایران این است در شرایطی که همه دنیا درگیر ویروس کرونا هستند و مردم فشار بهداشتی و درمانی را متحمل می‌شوند حداقل آلام مالی آنها جبران شود.

 

وی اذعان کرد: کسانی که تحت پوشش درمانی بیمه ایران هستند به غیر از خدمات درمانی بیماری کرونا، هزینه تشخیصی مانند آزمایش‌ها و … را بیمه ایران ۱۰۰ درصد پرداخت می‌‌کنند که از شهریور ماه آغاز شده است.

 

فایضی زاده به صدور بیمه نامه عدم النفع خوزستان برای اولین بار در کشور در سال جاری اشاره کرد و گفت: این بیمه نامه مربوط به سد و نیروگاه کارون سه خوزستان است که سرمایه (تولید برق سالیانه) ۲۰۰ میلیارد تومان دارد و طبق این بیمه نامه تعهدات مالی بیمه ایران تا سقف ۸۵ میلیارد تومان است؛ این بیمه نامه بسیار کم و معدود در کشور وجود دارد و بدین معناست که اگر کارون سه به هر دلیلی از کار بیفتد و تولید برق آن متوقف شود، درآمد این سد از فروش برق را بیمه ایران جبران می‌کند.

 

وی بیان کرد: برای مابقی سدها باید مطالبه از وزارت نیرو صورت بگیرد که به خاطر شرایط اقتصادی ضرورت این یک سد از مابقی بیشتر بوده البته ما آمادگی کامل برای صدور بیمه نامه برای تمام سدهای خوزستان را داریم.

 

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان از پرداخت خسارت اتومبیل به صورت غیرحضوری تا سقف سه میلیون تومان خبر داد و تاکید کرد: خوزستان به عنوان اولین استان در کشور پرداخت خسارت اتومبیل را به صورت غیرحضوری از ۱۵ آبان آغاز کرده و در حال حاضر تمام کسانی که به پایانه‌های خسارت اتومبیل بیمه درخوزستان مراجعه می‌کنند می‌توانند به صورت غیرحضوری خسارت را ثبت نام کنند تا رسیدگی شود.

 

وی ادامه داد: در پرداخت خسارت اتومبیل در پایانه‌ها به صورت حضوری بعد از ارائه مدارک خودرو کارشناسی و مبلغ گذاری و پرداخت می‌شود که شلوغ ترین رشته را پایانه های خسارت اتومبیل شامل می‌شود.

 

فایضی زاده تهدید کرونا را فرصتی برای ایجاد خدمات غیرحضوری دانست و اضافه کرد: برای ثبت نام، تشکیل پرونده و دریافت مدارک به صورت الکترونیک، فرد باید در سایت بیمه ایران در قسمت ایران من تشکیل پرونده خسارت ثالث مالی بدهد و مدارک را به صورت عکس آپلود کند تا زمانی که تشکیل پرونده انجام می شود کد رهگیری به فرد ثبت نام کننده تعلق می‌گیرد و سپس عکس مواضع تصادف را آپلود می‌کند و کارشناسان بدون بازدید حضوری خودرو تا سقف سه میلیون تومان را بررسی و برای پرداخت ارسال می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در این طرح تمام پرونده های خسارت ثالث مالی قابلیت ارائه مدرک و تشکیل پرونده را دارند اما پرداخت خسارت تا مبلغ سه میلیون تومان است تصریح کرد: بعد از مدتی که این طرح با موفقیت به کار خود ادامه داد این سقف مبلغی افزایش پیدا کند تا کمتر کسی نیاز به مراجعه برای تمام مراحل داشته باشد و علاوه برآن خسارت‌های بیمه بدنه به این طرح اضافه شود و راجع به سایر خسارات رشته های بیمه پایلوتی خواهد بود تا تمام خدمات خسارتی بیمه ایران غیرحضوری شود.

 

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان خاطر نشان کرد: ظرفیت تخصصی و توان الکترونیکی بیمه ایران در خوزستان نسبت به تمام کشورها دارای تمام ظرفیتی است که باعث پایه گذاری در خوزستان شد.

 

وی با اشاره به اینکه تنها در پنج شهر اهواز، دزفول، مسجدسلیمان، بهبهان و بندر امام شعبه بیمه ایران فعال است اظهار کرد: در دیگر شهرهای استان بیمه ایران شعبه ندارد که ارباب رجوع مجبور است به شهرهای دارای شعبه مراجعه کنند پس ضرورت برای خوزستان نسبت به استان های دیگر به علت حجم زیاد پرونده ها بیشتر بود.

 

فایضی زاده ادامه داد: بنده تعهد می دهم تا شهرهای بدون شعبه برای خسارت بیش از سه میلیون تومان، کارشناسان بیمه بعد از درخواست متقاضی به شهر مربوطه اعزام ‌شود و نیازی نباشد به شعبه های شهرها مراجعه و در جاده ها تردد زیاد شود.

 

وی با بیان اینکه ممنوعیتی از لحاظ صدور بیمه در کشور وجود ندارد افزود: شرکت های بیمه خارجی به دلیل تحریم‌ها بیمه نمی کنند و شرکت‌های بیمه بین المللی زیر بار بیمه کردن کشتی و کالاها نمی شوند و بیمه های داخلی پوشش شناورها و کالاها را برعهده می گیرند.

 

مدیرعامل بیمه ایران خوزستان به اثر تحریم ها بر صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه ۶۷ صدم درصد در کشور بوده که بیمه ایران نیز در همین حدود است و دلیل آن درآمد نفتی بالا استان است که به عنوان دومین استان کشور بعد از تهران و از لحاظ درآمدی بیمه ایران خوزستان سومین استان کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۶ درصد بیمه های خودرویی استان در بیمه ایران انجام می شود یادآور شد: دریافتی حق بیمه ایران در خوزستان در هفت ماهه نخست سال ۶۰۰ میلیارد تومان و میزان خسارت های پرداختی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا