اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

وزیر راه: ظرفیت خطوط ریلی ۴۰ درصد افزایش یافت

محمد اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی اظهار داشت: اقدام مهمی شکل گرفته است. همه صنعتگران و شرکت‌های ریلی از سال گذشته به استفاده از ظرفیت داخل سوق یافته‌اند و در همین روزها و ماه‌های کرونایی ما در راه‌آهن هر ماه مراسم الحاق به ناوگان داریم.

اسلامی افزود: بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع واگن و لوکوموتیو ساخت داخل یا بازسازی شده وارد ناوگان شده است.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تولید ریل ملی افزود: در سال ۹۸ تولید ریل داخلی محقق شد و امروز دیالوگ بین شرکت راه‌آهن، شرکت ساخت و ذوب‌آهن فشار برای تحویل بیشتر ریل است.
وی اضافه کرد: ما در پروژه‌های ریلی از ریل داخلی استفاده می‌کنیم.
اسلامی ادامه داد: شرایط اقتصادی ما و این حرکت جهشی در جنگ اقتصادی نرخ ارز ما را بر این می‌دارد که مهم‌ترین تکلیفمان به چالش کشیدن اصل تقاضا برای ارز و استفاده از ظرفیت داخل باشد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: نمایشگاهی که امروز افتتاح می‌شود سفره را برای همه کسانی که دل در گرو پیشرفت کشور دارند آماده می‌کند.
وی افزود: سیاست‌های کلی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری در باره توسعه ریلی همواره مورد پیگیری رئیس جمهور نیز هست.
اسلامی با بیان این که وعده اتصال ۵ استان به شبکه ریلی محقق شد، گفت: به زودی هم ۴ استان اردبیل، کردستان، چهار محال و بختیاری و بخشی از خراسان شمالی از اتصال به خط ریلی بهره‌مند می‌شوند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این دولت ظرفیت خطوط ریلی ۴۰ درصد افزایش یافت، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ ظرفیت خطوط ریلی ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.
وی افزود: سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی در سال ۹۹ دو برابر شده است.
اسلامی بیان کرد: تا سال آینده در مسیرهایی که مراکز تولید بار است و ریل داریم، از سهم ۱۵ درصدی برای ریل در کل کشور استفاده می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا