اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

ناظر گمرکات خوزستان: انجام ریجستری فقط در مبادی ورودی انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ از اهواز، «غلامرضا بلوطی‌میرزا» با اشاره به ابلاغ بخشنامه‌های جدید از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه سازمان گمرک ایران در خصوص اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران اظهار کرد: برابر مفاد بند (۱- الف) و در راستای جلوگیری از سوءاستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای ریجستری گوشی تلفن همراه، مقرر شده که اظهار و ثبت تلفن همراه مسافران صرفا در محل مبادی ورودی و پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیرتجاری بودن و همچنین طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشورانجام شود.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: برابر مندرجات متن مصوبات مذکور از این به بعد هرگونه ثبت غیرحضوری تلفن همراه مسافری یا بعد خروج از گمرکات اجرایی (مبادی ورودی) توسط مسافران جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: کارشناسان مرتبط در گیت‌های مربوطه از ۱۲ مهر ماه بر اساس مصوبه ابلاغی جدید نسبت به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی و با رعایت کامل سایر مقررات اقدام می‌کنند.

مدیرکل گمرک اهواز یاد آور شد: در صورت عدم وجود شناسه ارزش در سامانه TSC نسبت به پذیرش ارزش کالا بر اساس اسناد مثبته صاحب کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام و سپس مراتب را برای اقدام لازم به دفتر تعیین ارزش اعلام می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا