اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر دوستون وسط

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان : پوشش ۹۹ درصدی خانوار های شهری خوزستان از گاز/رتبه سوم‌ خوزستان در کشور در مصرف گاز

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴  ، عبدالله ابول ‌پور ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مصرف گاز در خوزستان سالانه بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب است اظهار کرد: خوزستان، بعد از تهران و اصفهان سومین مصرف کننده در کشور بوده که علت آن وجود صنایع بزرگ در استان است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان مصرف گاز در بخش صنعت را ۹۵.۵ درصد و بخش خانگی ۴.۵ درصد دانست و تصریح کرد: مصرف گاز در نرمال متوسط کشور در بخش صنعتی ۶۰ درصد است که اگر طرح توسعه نیروگاه ها اتفاق بیفتد این درصد تغییر خواهد کرد که در بخش صنعت ۹۸.۵ درصد و ۱.۵ درصد در بخش خانگی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه مخاطرات پیش در بخش ۱.۵ درصد حجم کار ما اتفاق افتاده است عنوان کرد: از سال ۹۷ برای ما توسعه هدف اصلی نیست بلکه چشم انداز ما رو به برندینگ رفت و توسعه خدمات و گازرسانی حذف شد و قصد داریم تا سال ۱۴۰۴ به تحسین برانگیزترین شرکت در خدمات در کل کشور تبدیل شویم‌ که اصحاب رسانه در این موضوع بسیار می توانند کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان اضافه کرد: ما خودمان را در تغییرات، امداد، ارائه خدمات به مشتریان، رضایتمندی و … با تراز اولی های کشور مقایسه می کنیم که بازخورد آن را از اهل رسانه خواهیم گرفت.

وی به بوی نامطبوع گاز در سطح شهرهای خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: ما در درگاه ورودی گاز به شهرها ایستگاه داریم چراکه فشاری که باید به مشتری تحویل دهیم برای بخش خانگی و صنایع متفاوت است، فشار خطوط انتقال بالاتر از محدوده مصرف است.

ابول پور تصریح کرد: در بخش صنعت بو اضافه نمی شود چون ماده گرانی است و مخاطراتی را برای آنها در بهینه سازی مصرف ایجاد می کند اما برای بخش خانگی از سال ۱۳۴۶ تاکنون الزام است تا این ماده خریداری شود و به صورت تزریقی به گاز افزوده می شود که بوی منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه گاز خام فاقد بو است اما این ماده برای تشخیص و طبق استاندارد تزریق می شود‌‌، در خصوص سرقت ادوات گاز در استان ابراز کرد: خوزستان ۷۰ درصد انرژی کشور را تامین می کند و مشاهده می شود افکاری می خواهند جهت انتقال گاز ناامنی ایجاد کنند به طوری که حتی خطوط انتقال تخریب گرانه داشتیم اما در تلاشیم سیستم پایداری ایجاد شود تا سرقت ادوات باعث قطع گاز نشود.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره به اینکه در بخش خانوارهای شهری ۹۹ درصد و ۸۷ درصد در روستاها گازرسانی شده بیان کرد: در برخی روستاها ظرفیت خالی داریم به طور مثال در آبادان و خرمشهر ۵۳ درصد ظرفیت خالی است به این صورت که المک ها را درب منازل نصب کردیم اما فرد برای منزل اشتراک نمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جانبازان بالای ۲۵ درصد، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و اماکن اوقافی و مذهبی به صورت رایگان اشتراک دریافت می‌‌کنند.

ابول پور با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از بخش صنعت مطالبه داریم اذعان کرد: ما نمی توانیم گاز نیروگاه و یا پتروشیمی را به علت بدهی قطع کنیم چراکه قوانین خاص خود را دارد.

وی درپاسخ به سوال  در خصوص صادرات گاز از استان تشریح کرد: خط ۴۸ اینجی گاز به کشور عراق را داریم و گاز به نیروگاه بصره می رسد، اما درخواست شده تا گازرسانی به جنوب عراق به خوزستان واگذار شود تا پیمانکاران خوزستان توسعه شهرهای عراق و گازرسانی به جنوب عراق را انجام دهند و محلی برای زیرساخت و پتانسیل اشتغال ایجاد شود اما با توجه به مشکلات عراق این موضوع به عنوان تبصره و لایحه در مجلس عراق باقی مانده که امیدواریم بتوانیم متولی توسعه در مصرف گاز در عراق باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان در خصوص گازرسانی به روستاهای خوزستان یاد آور شد: ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار بدون گاز هستند که ۲۰۰ روستا از نعمت گاز در هفته دولت برخوردار شدند و تلاش می شود مابقی روستاها تا سال ۱۴۰۰ باهمراهی سازمان برنامه و بودجه به اتمام برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا