ایران و جهان

الگوهایی چون بابارجب را به جوانان معرفی کنیم/بدهی ما به نسل آینده


به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم آئین رونمایی از کتاب «بابا رجب» که خاطرات شفاهی همسر شهید رجب محمدزاده است، با حضور سردار سرتیپ علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین همسر و خانواده شهید رجب محمدزاده در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.

سردار فضلی در این مراسم با تاکید بر ضرورت تکریم و پاسداشت همسران و خانواده‌های شهدا گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که رزمندگانی مانند بابا رجب به تنهایی به جبهه رفتند، زیرا همه خانواده این رزمندگان حامی آنها بوده و در واقع در خط مقدم و در جبهه بوده اند تا این رزمندگان بتوانند بخشی از عمر خودشان را برای دین اسلام فدا نمایند.

وی به خانواده جانبازان و مراقبت آنها از جانباران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جلب رضایت خداوند به غیر از این گونه اعمال نیست. اگر خون پاک و منزه شهیدان نبود ممکن نبود که ما بتوانیم چهل و دو سالگی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه مسیر شهدا را مسیر سیدالشهدا (ع) دانست و گفت: ما شرمنده خانواده شهدا و جانبازان هستیم و امسال می‌خواهیم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس از دو میلیون و ۴۵۰ هزار بسیجی رزمنده در دوران دفاع مقدس تجلیل نمائیم.

سردار فضلی با اشاره به کتاب «بابا رجب»، آن را دارای درس‌های فراوان دانست و گفت: باید به «بابا رجب» ها بپردازیم تا این الگوها به یاران و سربازان امام زمان (عج) و جوانان کشورمان ارائه شود و امثال بابا رجب اگر مجروح و شهید نمی‌شدند الان جبهه مقاومت را انتخاب می‌کردند. پرداختن به زندگی شهدا و جانبازان بدهی ما به نسل آینده است. امثال بابا رجب بدون هیچ چشمداشتی آن جهادها را داشته اند و کار همسر ایشان نیز یک کار زینبی است که توانسته اند پیام بابا رجب را بازگو نمایند.

این‌فرمانده سپاه پاسداران رونمایی از کتاب را بهانه‌ای برای تکریم از همسر شهید رجب محمدزاده دانست و گفت: این شهید بزرگوار در دوران زندگی اش هم فقط یک آرزو داشت و آن آرزو دیدار با رهبری انقلاب بود که خداوند به ایشان عنایت کرد و این دیدار محقق شد و رهبری معظم نیز آن بوسه را بر پیشانی این شهید نثار کردند. نفس گرم جانبازان، چراغ راه ماست. حضور جانبازان برای ما هم عزت می‌آورد و هم مسیر را روشن می‌کند و ما باید دامان شهدا را بگیریم تا بتوانیم رستگار شویم و در مسیر الی الله گام‌های بلندتری برداریم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا