اجتماعیاخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری : فهرست پروژه های های ساماندهی مشاغل شهری اهواز اعلام شد

    به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از اداره ارتباطات  سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز بابک ربیعی  اظهار داشت : مجموعه مدیریت شهری سعی نموده تا برنامه ریزی مدون , بلند مدت و آینده نگرانه و ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات و ارزیابی مستمر عملکرد به اولویت و هدف خود که همان جلب رضایت شهروندان است جامه عمل بپوشاند .

ربیعی گفت: ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می شود.

وی ادامه داد: برهمین اساس پروژه هایی طراحی شده است که در حال گذراندن مراحل مطالعاتی می باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری در خصوص آخرین اقدامات و پیگیرهای صورت گرفته جهت ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و انتقال آنان به مجتمع های صنفی گفت : مجتمع فاز دو نمایشگاه های اتومبیل شرق واقع در کوی اسلام آباد تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۷۰ نمایشگاه آن به بهره برداری رسیده است .

ربیعی اظهار داشت : یکی از معضلات پیچیده ی شهرهای بزرگ قرار گرفتن انواع مشاغل آلاینده و پر سرو صدا در هسته ی مرکزی شهر است که علاوه بر ایجادخلال در سیستم آمد و شد و سریع اشکال نامتعارف و نازیبایی را به وجود می آورند  . وجود مشاغلی همانند آهنگری ،صافکاری ، تراشکاری ،جوشکاری و… در معابر و خیابان های اصلی شهر ها موجب ازدحام و ایجاد انواع آلاینده ها به ویژه آلاینده های صوتی می گردد بر همین اساس فاز دو مجتمع علامه به عنوان پروزه ای کاملا ضروری در اولویت و دستور کار سازمان قرار گرفت تا هرچه سریعتر همه ی مشاغل مشابه و مرتبط به این مجتمع منتقل شوند .

وی گفت : سازمان ساماندهی مشاغل شهری با تشویق بخش خصوصی و شاغلان در مشاغلی مانند جوشکاری ،آهنگری و .. به مشارکت ،احداث فاز دوم این مجتمع را آغاز و تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است این پروژه در انتهای خ علامه واقع در منطقه ۷ می باشد .

بابک ربیعی در ادامه به مجتمع بنکداران غرب اهواز اشاره کرد وگفت : مجتمع  بنکداران یکی از پروزه هایی است که می تواند هسته ی مرکزی شهر را از فشار و ازدحام رهایی بخشد این پروژه دارای ۸۱ پلاک  را در دل خود جای داده است و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز در ادامه بیان کرد : با انتقال بخشی از صنوف مرتبط با آهن فروشان در گذشته به منطقه ی شرق اهواز و خارج از سیستم شهری ،تاثیر بسیار روشن آن مسجل گشت .تردد ماشین های سنگین که خود عامل ترافیک بودند به یکباره در مناطق مرکزی شهر کاهش چشم گیری پیدا کرد و علاوه بر آن از میزان آلاینده های صوتی کاسته شد.

بر همین اساس سازمان میادین ،مجتمع فاز دوم آهن فروشان را به عنوان پروژه ای کاملا ضروری در اولویت دستور کار خود قرار داد تا هر چه سریع تر همه ی آهن فروشان به این مجتمع منتقل شوند .این پروژه که ظرفیت ۳۰۰ کارگاه را داراست که تا کنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

ربیعی در ادامه گفت: مجتمع مصالح فروشان غرب اهواز یکی دیگر از پروژه هایی است که می تواند هسته ی مرکزی شهر را از فشار وازدحام رهایی بخشد .این پروژه که ظرفیت ۱۷۵ کارگاه را داراست در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار درحال احداث است و تا کنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

ربیعی افزود: در این راستا ۱۰مجتمع صنفی دیگر در دست مطالعه می باشد که  باید ساماندهی شوند که می توان به مجتمع تیرچه و بلوک ،بازار بزرگ ماهی فروشان، بازار بزرگ کالای خانه،بازار بزرگ فرش فروشان،شهرک سلامت اهواز، مجتمع صنوف خدماتی فنی غرب اهواز،بازار احشام فروشان و .. اشاره کرد.

بابک ربیعی در پایان در خصوص ساماندهی و انتقال صنوف آلاینده نیز عنوان کرد: در بحث ساماندهی، تلاش سازمان بر خروج این گونه مشاغل از سطح شهر و محل سکونت شهروندان است به این علت که اعتقاد داریم محل سکونت شهروندان باید عاری از هر گونه ناهنجاری بصری و آلودگی زیست محیطی باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا