ایران و جهان

اقدام امارات برای رابطه با اسرائیل کمتراز آتش زدن مسجدالاقصی نیست


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روزجمعه در همایشی سیاسی که انجمن بین المللی قدس به مناسبت ۵۱ امین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی برگزار کرده بود، خطر اقدام امارات در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را کمتر از آتش زدن مسجدالاقصی ندانست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در این همایش اتخاذ یک طرح و راهبرد جامع برای مقابله با طرح‌های دشمن صهیونیستی و خطرات پیش روی مساله فلسطین را خواستار شد.

اسماعیل هنیه گفت: باید یک راهبرد سه گانه جهت مقابله با طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی اتخاذ کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بعد اول این استراتژی را تحقق وحدت ملی، سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و توافق بر سر مرجعیت رهبری در چارچوب سازمان آزادی بخش و بازسازی ساختاری رهبری آن بر اساس مشارکت تمامی طرف‌ها برشمرد.

اسماعیل هنیه بعد دوم راهبرد مذکور را هم متضمن مقاومت مردمی، قانونی، انسانی، سیاسی و حقوقی جامع که در راس آن مقاومت مسلحانه قرار دارد، دانست زیرا به گفته وی دشمن صهیونیستی با تکیه بر منطق قدرت، ویرانگری و تروریسم تاسیس شده و ملت فلسطین نیز باید قدرت خود را افزایش داده و مقاومت را به عنوان یک گزینه راهبردی جهت بیرون راندن اشغالگران در پیش گیرد.

وی درباره بعد سوم راهبرد هم گفت: ما باید بیش از هر زمان دیگری به بهبود و تقویت روابط خود با کشورهای اسلامی و عربی و ایجاد محوری قدرتمند در منطقه به منظور حمایت از ملت فلسطین و پایداری و مقاومت آن در قدس توجه داشته باشیم، زیرا موضوع قدس و فلسطین یک موضوع با بعد عربی، اسلامی و انسانی است.

هنیه در اشاره به توافق اخیر امارات و تل آویو برای عادی سازی روابط هم گفت: توافق عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی حامل نشانه‌ها و پیام‌های منفی و دردناک برای ملت فلسطین، سراسر امت اسلامی و عربی و تمامی آزادگان جهان است.

وی افزود: این توافق بسیار دردناک است و خطرات آن چندان کمتر از آتش زدن مسجدالاقصی نیست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا