ایران و جهان

سازمان‌های بین‌المللی فقط در شعار با مواد مخدر مبارزه می‌کنند


به گزارش خبرنگار مهر، ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رکورد کشفیات مواد مخدر در سال ۹۸ زده شد و بیش از ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشورمان کشف شد.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که پلیس کشور افغانستان که کشورش خودش تولید کننده مواد مخدر است تنها ۲۰۰ یا ۳۰۰ تن مواد مخدر کشف می‌کند و این نشان دهنده آن است که ایران قربانی مواد مخدر است و تنها کشور پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر است.

اصلانی بیان کرد: اقدامات اطلاعاتی که در راستای کشف مواد مخدر انجام می‌دهیم سبب می‌شود تا تلفات جانی و مالی کمتری داشته باشیم، در سال گذشته بیش از ۷۶ درصد از مواد مخدرهایی که در ایران کشف شده است با اقدامات اطلاعاتی بوده است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۰۰ میزان تولید مواد مخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بوده است اما در سال گذشته این رقم ۵۰ درصد افزایش داشته است و سازمان‌های بین‌الملل هم هیچ کمکی به بهانه تحریم‌ها به ایران که در همسایگی این کشور قرار دارد نکردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم در داخل کشورش با مواد مخدر مبارزه می‌کند و هم با ترانزیت مواد مخدر، به دلیل دین و ایمان ما جوان ایرانی و جوان اروپایی برای ما فرقی ندارد و خودمان را موظف به حفاظت این افراد در برابر این بلای خانمان‌سوز می‌دانیم.

اصلانی تصریح کرد: بی توجهی سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای اروپایی سبب می‌شود تا ایران کمی در حوزه ترانزیت فعالیت خودش را کمتر کند، شما فکر کنید ایران از قاچاق ۳۰ تن مورفین و ۲۳ تن هروئین چشم پوشی کند، چه بلایی بر سر این کشورهای اروپایی می‌آید؟

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طبق آخرین شیوع شناسی که در سال ۹۴ در کشور انجام شد، بیش از ۲۴۰۰ هزار معتاد متجاهر و بیش از هزار نفر معتاد تفننی داریم. متأسفانه روز به روز شاهد سوء مصرف مواد مخدر در ایران و جهان هستیم اما در حوزه دانش آموزی و دانشجویی توانسته‌ایم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

وی در پایان گفت: کرونا در قیمت مواد مخدر تأثیر گذاشت و شاهد رفتارهای متفاوت قاچاقچیان در این حوزه در دوران کرونایی بودیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا