ایران و جهان

تملک برخی کارخانه های تولیدی توسط بانک ها مصیبت بار شده است


به گزارش خبرنگار مهر، سعید عمرانی در آئین افتتاح شعب صلح و سازش شوراهای حل اختلاف تهران ویژه شهرک‌های صنعتی که در شهرک صنعتی شمس آباد ری برگزار شد، با اشاره به اینکه در جهش تولید موانعی وجود دارد که این موانع به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: اولین مانع وجود مقررات دست و پا گیر است و دوم مربوط به سازمان‌هایی است که به بیمه و مالیات و بانک‌ها ارتباط دارد.

عمرانی با بیان اینکه می‌شود با تغییر رویه‌ها مقدمات جهش تولید را فراهم کرد، افزود: بانک‌ها در زمینه جهش تولید توسط تولیدکنندگان به نحو بسیار مناسب و مؤثری می‌توانند تأثیرگذار باشند و می‌توانند با دادن مهلت به تولیدکنندگان راه را برای آنها هموار کنند.

معاون قضائی دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم هیچ کارگری بیکار و هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود، گفت: افتتاح شعب حل اختلاف در شهرک‌های صنعتی می‌تواند قدمی دیگر در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان باشد و آنچه که به خوبی مشهود است این است که قوه قضائیه عزم خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و فراهم آوری جهش تولید جزم کرده است.

وی در خصوص قوانین موجود در حیطه کار و تولید عنوان داشت: قطعاً بخشی از مشکلات تولیدکنندگان به قوانین مربوط است لذا این قوانین نیازمند بروزرسانی هستند.

معاون قضائی دادستان کل کشور تحقق جهش تولید را نیازمند اقدامی جهادی دانست و اظهار داشت: اگر در حوزه تولید و خودکفایی به مرزی نرسیم که خود را اداره کنیم به مشکل برمی‌خوریم و ما در ایام شیوع بیماری کرونا دیدیم که با چه محرومیت‌هایی در واردات و حتی صادرات کالا مواجه شدیم و در حال حاضر نیز تملک برخی کارخانه‌های تولیدی توسط بانک‌ها مصیبت بار شده است که باید برای آنها فکری کرد و نباید این ذهنیت وجود داشته باشد که با قطع کردن آب، برق و گاز کارخانه‌های تولیدی می‌توانیم شعار جهش تولید را تحقق ببخشیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا