ایران و جهان

رسالت قرارگاه خاتم الانبیا فراهم کردن وضعیت رفاهی برای مردم است


به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید محمد شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای شورای استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: فلسفه وجودی قرارگاه خاتم الانبیا ایجاد رفاه برای مردم است.

وی با بیان اینکه قرارگاه بر اساس نیاز به نبود نیروهای متخصص در کشور ایجاد شده است، گفت: تحقق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، نیازمند الگوسازی بود که توسط قرارگاه خاتم الانبیا صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: در کارنامه ۳۰ ساله قرارگاه خاتم الانبیا بیش از ۴۰ درصد تولید بنزین کشور، بیش از ۱۵۰ میلیون متر مکعب تولید گاز شیرین در کشور، اجرای حدود چهار هزار کیلومتر راه آهن، اجرای ۵۰ درصد مخازن سدهای کشور و ۹۰۰ کیلومتر آزادراه ثبت شده است.

وی گفت: همچنین بیش از ۸۰ درصد اسکله‌ها و انبارها در کشور توسط قرارگاه ایجاد شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: در اکثر این پروژه‌ها قرارگاه خط‌شکن بوده و امروز کشور در بسیاری محرومیت‌ها خودکفا شده زیرا قرارگاه در این راستا مؤثر عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در هر حوزه‌ای که از بحران عبور کردیم دشمن ناامید شد، گفت: در سدسازی و آب، دشمن تلاش کرد ایران را تحریم کند اما با توانمند سازی این امر محقق نشد و موضوع بنزین و تحریم مطرح شد اما وقتی تجهیزات ۷۰ درصد ایران سازی شد عملاً کاری نکردند که اگر این تحریم محقق می‌شد مشکل بسیار بزرگی در کشور شکل می‌گرفت.

وی ادامه داد: اکنون بخش بزرگی از بنزین به کشورهای همسایه صادر می‌شود پس تمام عرصه‌هایی که می‌توانست به مردم فشار وارد کند، فتح شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: رسالت قرارگاه خاتم الانبیا فراهم کردن وضعیت رفاهی و معیشتی مناسب برای مردم است.

وی با بیان اینکه آموزش در کشاورزی بسیار مهم است، گفت: باید به سمت آموزش کشاورزان رفت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: چهارمحال و بختیاری نیازمند جذب سرمایه گذار به منظور صنایع تبدیلی است اما اکنون کشاورز زحمت می‌کشد در صورتی کاما اکنون کشاورز به زحمت می‌کشد در صورتی که درآمدی ندارد.

وی ادامه داد: این زیبنده نیست که چهارمحال و بختیاری دومین استان بیکار کشور باشد و باید با تدبیر گره‌ها باز شود و قرارگاه در حد وسع خود در خدمت استان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: پروژه‌های با توجیه اقتصادی مناسب می‌توانیم با صندوق سرمایه گذاری بورس برای چهارمحال و بختیاری دنبال کنیم تا طرح‌های خوب در فرابورس معرفی شده و برایش سرمایه‌گذار جذب شود که این مهم نیازمند کمک نمایندگان مجلس برای قوانین و مقررات است تا منابع مالی کوچک مردم که سرگردان است و با حمله به بازارها، به آن صدمه می‌زند در خدمت توسعه استاد قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا کمک نخبگان و دانشگاهیان استان را می‌طلبیم تا مسائل استان تبیین شده و مسئله محور عمل کنیم تا در نهایت چند گره اساسی استان را باز کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: از جوانان شرمنده هستیم که دارای تحصیلات هستند اما جایگاه خود را نیافتند این به خاطر تحریم‌ها نیست چون درد و درمان داخل کشور است و باید به این مهم اعتقاد داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح تونل بهشت آباد، عنوان کرد: متولی اصلی این پروژه وزارت نیرو است که به نظر می‌رسد باید موضوعات مربوط به این پروژه از جمله مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی توسط نمایندگان استان‌های مرتبط با موضوع، فعالانه مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دوبار اجرای این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا متوقف شده است، بیان کرد: تا زمانی که دغدغه‌های زیست محیطی و اجتماعی این پروژه حل نشود، قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه برای اجرای آن اقدام نخواهد کرد.

وی با اشاره به منافع استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان باید در اجرای پروژه و سد بهشت آباد مد نظر قرار گیرد و موضوعات با حضور کارشناسان ومسئولان سه استان در جلسات کارشناسی بررسی شود تا یک اجماع میان سه استان شکل گیرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا