ایران و جهان

آمریکایی ها می خواهند مبانی روابط بین الملل را به هم بزنند


به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو، اظهار داشت: روابط ایران و روسیه به عنوان دو همسایه، راهبردی است و ضرورت دارد که ما همواره در حال مشورت باشیم. شرایط ویژه بین المللی زمان کنونی باعث می‌شود که این مهم دو چندان شود.

وی افزود: آمریکا و برخی کشورهای غربی هم در شورای حکام و شورای امنیت، بویژه آمریکا مشغول تلاش‌هایی هستند تا مبانی روابط بین الملل را به هم بزنند؛ نه فقط مبانی برجام، بلکه مبانی روابط بین الملل.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: همانطور که مشاهده کردید در ماه‌های گذشته آمریکا باز هم نشان داد که کلاً مخالف توافقات بین المللی است و WHO آخرین نمونه آن است که یک سازمان کاملاً تخصصی که همه دنیا با آن رابطه فعالی دارند را به یک بحث سیاسی تبدیل کرد و دلیل آن هم برای پوشاندن ضعف‌های داخلی خود بود.

ظریف افزود: باید با این سیاست از همه جهت مقابله کرد. تلاش آمریکا برای طولانی‌تر کردن محدودیت‌های تسلیحاتی که یک جز مهم برجام است قطعنامه ۲۲۳۱ که از دستاوردهای مهم برجام است و آمریکایی‌ها در آن زمان پذیرفتند و الان به دلیل تغییر رژیم خودشان در واقع می‌خواهند زیر تعهدات خودشان بزنند.

وزیر خارجه گفت: در این زمینه روسیه و تعدادی دیگر از کشورها کاملاً همسو هستند و اروپایی‌ها هم تا حدودی همراهی دارند، اما آنها در مقابل آمریکا نتوانستند سیاست مستقل را دنبال کنند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا