ایران و جهان

کاهش ۳ درصدی مراجعات کرونایی به بیمارستان‌های تهران


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، آمار بستری در بخش‌های عادی به دلیل ابتلای به سندرم حاد تنفسی و تشخیص احتمالی ابتلاء به کرونا در تهران را، ۱۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۱ بیمار در بخش‌های ویژه در مراکز درمانی استان پذیرش و ۳۸۲ بیمار نیز از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی از کاهش سه درصدی مراجعه به بخش‌های بهداشتی و درمانی در ۲۴ ساعت گذشته نسبت به روز قبل خبر داد و اظهار کرد: به علت ایجاد شرایط متفاوت در تهران، شکننده بودن حفظ شرایط موجود و با توجه به تغییر آهنگ ترددهای درون شهری و اینکه شهر تهران همچنان یک شهر آلوده است، از شهروندان تقاضا داریم مثل گذشته به رعایت نکات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

زالی ادامه داد: ممکن است هموطنان به علت خستگی، رعایت نکات را کمتر مورد توجه قرار دهند و در این مسیر غفلت‌هایی صورت گیرد و این ویروس فریبنده منجر به ایجاد امواج جدید بیماری شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان کسب و کار و مشتریان، تصریح کرد: قریب به ۶۰۰ هزار نفر روزانه از ناوگان مترو استفاده می‌کنند که از این افراد خواهش می‌کنم استفاده از ماسک را مورد توجه قرار دهند. از طرفی به رغم تلاش‌های کارکنان برای ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل، حجم بالای سفرهای درون شهری موجب می‌شود همچنان تاکید ستاد، ممانعت از دست زدن به سطوح مسطح مشترک جز در موارد ضروری و اجتناب از لمس اجزای صورت اجتناب باشد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا