ایران و جهان

بررسی عملکرد ۳۷ دروازه‌بان/ رکوردهای مثبت و منفی همه سنگربان‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان هفته بیست و یکم لیگ برتر به جز استقلال و فولاد که دیداری معوقه رو در روی هم دارند، سایر تیم‌ها ۲۱ بار به میدان رفته‌اند و جمعاً این ۱۶ تیم جمعاً ۱۶۷ بازی انجام داده‌اند.

بنا بر این گزارش، ذوب آهن با استفاده از ۴ دروازه‌بان بیشترین سهم را در استفاده از گلرها دارد و تیم‌های استقلال، سپاهان و پدیده سه تیمی هستند که در تمام دیدارهای خود تنها از یک دروازه‌بان استفاده کردند.

بیشترین کلین شیت
همانطور که آمارها نشان می‌دهد پیام نیازمند سنگربان تیم سپاهان با ۱۳ کلین شیت در ۲۱ بازی عملکرد بهتری از دیگر سنگربانان لیگ برتر دارد و این آمار در حالی به ثبت رسیده که یکی از شکستهای سپاهان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس با حکم انضباطی بوده است.

پس از نیازمند، بیشترین کلین شیت در اختیار سید مهدی رحمتی و شهاب گردان با ۱۰ کلین شیت در ۲۱ و ۱۹ بازی است و رشید مظاهری نیز با ۹ کلین شیت در ۲۰ بازی در رده بعدی قرار دارد.

جدول بیشترین کلین شیت دروازه‌بانان

ردیفدروازه بانتعداد بازیتعداد کلین شت
۱پیام نیازمند۲۱۱۳
۲شهاب گردان۱۹۱۰
۳سید مهدی رحمتی۲۱۱۰
۴رشید مظاهری۲۰۹
۵حامد لک۱۶۸
۶سوشا مکانی۱۱۶
۷علیرضا حقیقی۱۲۶
۸بوژیدار رادشویچ۶۵
۹معراج اسماعیلی۸۵
۱۰ناصر سالاری۱۴۵
۱۱حامد فلاح زاده۱۶۵
۱۲میلاد فراهانی۱۷۵

بیشترین گل خورده
«ماکسیم کویلیاتایا» دروازه‌بان تیم شاهین بوشهر در این فصل بیشتر از همه دروازه بان ها دروازه اش باز شده است. این دروازه بان که ۱۷ بار برای تیمش به میدان رفته و ۱۵۳۶ دقیقه بازی کرده است، با ۲۸ گل خورده بیشتر از دیگران دروازه اش باز شده است. پس از وی نیز سید حسین حسینی با ۲۱ و وحید شیخ ویسی با ۲۰ گل خورده قرار دارند.

جدول تعداد بیشترین گل خورده

ردیفدروازه بانتعداد بازیتعداد گل خورده
۱ماکسیم کویلیاتایا۱۷۲۸
۲سید حسین حسینی۲۱۲۲
۳وحید شیخ ویسی۱۲۲۱
۴حامد فلاح زاده۱۶۱۸
۵رشید مظاهری۲۰۱۸
۶ناصر سالاری۱۴۱۷
۷حامد لک۱۶۱۷
۸میلاد فراهانی۱۷۱۶
۹سید مهدی رحمتی۲۱۱۶
۱۰ده خسوس۱۴۱۵

کمترین گل خورده
تنها دو دروازه‌بان در لیگ برتر به میدان رفته‌اند که دروازه شان باز نشده که اتفاقاً هر دو دروازه بان هم برای فولاد بازی کرده اند. هرچند تعداد بازی‌های این دو دروازه‌بان کم (یک نیمه و یک بازی) است، اما آنها تنها نفراتی هستند که گل نخورده‌اند.

احسان مرادیان و فرزاد جعفری دروازه‌بان های ذخیره تیم فولاد هستند که هربار به جای شهاب گردان به میدان رفته، کلین شیت کرده و دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. رادشوویچ با ۶ بازی و یک گل خورده از این حیث عملکرد جالب توجهی دارد و به جز سنگربان پرسپولیس، اخباری از تراکتور و بشاگردی از گل گهر هم هر کدام با یک و دو بازی و یک گل خورده در رده بعدی قرار می‌گیرند.

جدول دروازه‌بان هایی که کمترین گل خورده را دارند

ردیفدروازه بانتعداد بازیکلین شیتگل خورده
۱فرزاد جعفری۱۱۰
۲احسان مرادیان۰/۵۱۰
۳رادشویچ۶۵۱
۴مهرداد بشاگردی۲۱۱
۵محمدرضا اخباری۱۱۱
۶عبدالله حسینی۳۱۲
۷حبیب فرعباسی۷۴۳
۸محمد باقر صادقی۱۰۳
۹محمد دریس۶۲۵
۱۰مهدی خلیل۵۲۵
۱۱نیما میرزا آزاد۴۲۵

کمترین گل خورده به نسبت دقایق بازی
به جز مرادیان و جعفری که در یک نیمه و یک بازی دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند، رادشویچ با ۶ بازی و یک گل خورده، کمترین گل خورده به نسبت دقایق بازی را دارد. رادشویچ به طور متوسط هر ۵۴۰ دقیقه یکبار دروازه‌اش باز شده است. حبیب فر عباسی نیز با یک گل به ازای ۲۱۰ دقیقه بازی در رده بعدی قرار می‌گیرد.

از این نظر ضعیف‌ترین عملکرد به محمد باقر صادقی با یک گل خورده به ازای هر ۳۰ دقیقه بازی تعلق دارد و پس از وی نیز محمد اکبر منادی با یک گل خورده به ازای هر ۳۶ دقیقه بازی و آرام هایراپتیان با یک گل به ازای هر ۳۸ دقیقه بازی قرار دارند.

جدول کمترین گل خورده به ازای دقایق بازی

ردیفدروازه باندقایق بازی به ازای یک گل
۱بوژیدار رادشویچ۵۴۰
۲حبیب فر عباسی۲۱۰
۳مهرداد بشاگردی۱۸۰
۴شهاب گردان۱۵۱
۵پیام نیازمند۱۵۰
۶سوشا مکانی۱۳۹
۷عبدالله حسینی۱۳۵
۸علیرضا بیرانوند۱۲۰
۹سید مهدی رحمتی۱۱۸
۱۰محمد دریس۱۰۸

بیشترین اخطار و اخراج
پر کارت ترین دروازه بان فصل نوزدهم، حامد لک سنگربان تیم ماشین سازی است که البته عملکرد وی و تعداد گل‌های خورده اش نیز کم است. لک با ۵ اخطار و یک اخراج خشن‌ترین دروازه‌بان فصل است. بیرانوند نیز با ۳ اخطار پس از وی قرار دارد.

همچنین حامد لک و ماکسیم کوویلیتایا تنها دروزاه‌بان هایی هستند که در این فصل با کارت قرمز داور ناچار به ترک زمین شده‌اند.

جدول پر کارت ترین دروازه بان‌ها

ردیفدروازه باناخطاراخراججمع
۱حامد لک۵۱۶
۲علیرضا بیرانوند۳۰۳
۳شهاب گردان۲۰۲
۴سید مهدی رحمتی۲۰۲
۵میلاد فراهانی۲۰۲
۶ناصر سالاری۲۰۲
۷ماکسیم کوویلیتایا۱۱۲

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا