اخبار خوزستانایران و جهانتیتر دوستون وسطفرهنگی

رییس کل دادگستری خوزستان گفت: هرچه سرانه مطالعه افزایش یابد،شاهد

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان، حجت الاسلام صادق مرادی شامگاه سه شنبه (۱ بهمن) در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، اظهار کرد: از گذشته تا امروز هرکس که بیشتر به مطالعه مشغول بوده، در زندگی شخصی خود موفق تر است.

وی استفاده از فضای مجازی را یکی از عوامل کاهش سرانه مطالعه و دوری مردم از کتاب دانست و افزود: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در کاهش میل به کتاب خواندن، قیمت بالای برخی کتاب ها است.

رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در نمایشگاه کتاب امسال، کتاب های بسیار خوبی ارائه شده و با توجه به حضور پررنگ مردم در این نمایشگاه، متوجه می شویم کتاب هنوز جایگاه خود را در بین مردم دارد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب در ارتقاء فرهنگ عمومی مردم نقش مهمی دارد، گفت: نمایشگاه کتاب در رشد سرانه مطالعه و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی مردم نیز موثر است.

حجت الاسلام مرادی در ادامه تصریح کرد: هرچه فرهنگ عمومی مردم بالاتر رود، پرونده قضایی کمتری تشکیل می شود.

وی همچنین یادآور شد: هرچه سرانه مطالعه افزایش یابد،شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و بزهکاری های خرد و کلان موجود در اجتماع، خواهیم بود.

رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: یکی از بهترین راه ها برای افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، استفاده از کتاب های کوچک، با تعداد صفحات کمتر است تا بتوان در کوتاه ترین زمان خوانده شوند و تاثیر خود را بگذارند.

وی با بیان اینکه مردم دیگر حوصله خواندن کتاب های سنگین را ندارند، تشریح کرد: طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتیم، استقبال مردم از کتاب های جیبی را شاهد بودیم که باید سعی شود متولیان به این مهم توجه کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا