ایران و جهان

مراسم چهلم شهید رضا صیادی در دزفول برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی و اربعین شهید امنیت و بصیرت رضا صیادی دوشنبه شب با حضور مردم شهیدپرور دزفول در این شهرستان برگزار شد.

محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در این برنامه اظهار کرد: امروزه نباید تنها به شعارها اکتفا کردو شعارها باید قدری با تدبیر باشد تا بتوان بر اعتقادات تاثیر فرهنگی گذاشت و از نفوذ دشمن بر باورهای مردم جلوگیری کرد.

وی گفت: در مقابل هجمه و فشار دشمن در جنگ نرم و اثرات روانی آن بر جامعه باید برنامه تبیین و در مقابل شبیخون دشمنان مقاومت و ایستادگی کرد.

قاضی دزفولی افزود: ملت ایران در این ۴۰ سال فراز و نشیب های زیادی را دیدند اما به واسطه فداکاری و خون پاک شهدا از سختی‌ها باعزت عبور کردند.

فتنه ۸۸ توسط یک جریان بیمار ایجاد شد

وی بیان کرد: فتنه ای که در سال ۸۸ به جریان افتاد بیماری اجتماعی بودکه با اقدامات سیاسی و امنیتی جمع نمی‌شد و تنها راه چاره‌اش حضور مردم در صحنه بود تا دشمن بداند مردم از انقلاب و شهدای خود نمی‌گذرند.

امام جمعه دزفول عنوان کرد: دامنه فتنه ۹۸ از فتنه ۸۸ گسترده‌تر بود و تمام برنامه‌ها و سلاح‌ها از پیش فراهم شده بود که به لطف خدا و مردم نقشه شوم دشمن خنثی شد.

وی گفت: نباید به راحتی از کنار حماسه ۹ دی و امثال آن گذشت چراکه بسیار کارآمد و تاثیرگذاراند و بنا به فرمایش رهبری تنها راه خواباندن فتنه‌ها حضور مردم است.

خون شهید صیادی برای افزایش بصیرت مردم بود

قاضی دزفولی افزود: خون شهدایی همچون رضا صیادی بخاطر افزایش بصیرت ملت ریخته شد و این خون باید ثمره بدهد، پس از فرهنگ شهادت و ایثار باید دفاع کنیم چرا که یکی از اهداف دشمن از بین بردن این فرهنگ است.

مهدی صیادی برادر شهید رضا صیادی نیز در این جلسه گفت: شهید رضا صیادی خصوصیات نیکو و برجسته زیادی داشت و همیشه دوستدار مردم بود و تا حد توان به مردم و اقشار ضعیف جامعه کمک می‌کرد.

وی افزود: از نظر درجات اداری شهید رضا صیادی دارای جایگاه پایینی بود اما با این وجود به دلیل ویژگی‌های شاخصی که داشت به عنوان فرمانده نوپو برگزیده شد.

در این مراسم از خانواده شهید امنیت و بصیرت، رضا صیادی با اهدا لوح تقدیری تجلیل به عمل آمد و نیروهای نوپو اعزام شده از پایتخت، برنامه راپل اجرا کردند و در چند غرفه تجهیزات نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام/
 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا