ایران و جهان

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ معتاد به مراکز ترک اعتیاد گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ظهر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با حضور برخی از مسولان در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

 در این نشست سید مهران کشاورز اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون  تعداد یک هزارو ۱۲۴ نفر معتاد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد این شهرستان موفق به ترک مصرف مواد مخدر شدند.

 وی با بیان اینکه از این تعداد افراد معتاد ۸۴۴ نفر بومی بودند گفت: طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها ۲۸ روز است.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به اینکه متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی بین ۲۰ الی ۳۰ سال است، گفت: ماهانه به طور متوسط تعداد۲۵ نفر معتاد برای ترک مواد مخدر مصرفی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته، اشتغال است و این امر موجب می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.

 کشاورز عنوان کرد: امسال ۲۷نفر از معتادین بهبود یافته برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۱۲ نفر موفق به دریافت تسهیلات اشتغالزایی شدند.

 وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶ مرکز ترک اعتیاد در گچساران دایر است که از این تعداد ۵ مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا