ایران و جهان

امدادگرانی که با دستان خالی سیل زدگان را نجات دادند

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در سیل روز سه شنبه (۲۶ آذرماه ۹۸) در شهرستان لامرد جوانان داوطلب و فداکار جمعیت هلال احمر، به حسب وظیفه بشردوستانه، خود را به دل آب زده و برای نجات جان همشهریان، غذا و خواب را بر خود حرام و تمام وقت خویش را برای خدمات رسانی به مردم انجام دادند.

حسین صابری یکی از ده‌ها جوان امدادگر لامردی است که با به خطر انداختن جان خویش، مجاهدانه و ایثارگرانه برای نجات جان شهروندانش تلاش کرد.

او در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون سیل آن روز لامرد صحبت کرد.

حسین صابری گفت: در روز سیل، حوالی ساعت ۱۰، محل کار خود را برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل ترک کرده و خود را به منزل رساندم، فوراً لباس امدادی را پوشیدم و راهی شدم.

وی افزود: به محض ورود به اداره یک مأموریت اورژانسی پیش آمد و آن هم کمک به خانه معلولین کم ذهن بالای ۶۰ درصد لامرد بود، بچه‌ها وحشت زده شده بودند، به آنها کمک کردیم و سپس به اداره آمدم.

این امدادگر فداکار افزود: پس از آن مطلع شدم عده‌ای در سیلاب گرفتار شده‌اند از این رو با تماس با سامانه ۱۱۲ راهی محل حادثه شدیم.

وی گفت: وقتی به رودخانه سبخی بخش مرکزی لامرد رسیدیم، آب‌های خروشان آن رودخانه خودروی ماشین پراید را ۲۰ متر به حاشیه جاده برده بود اما تمام امکانات مورد نیاز اداره و تیم‌های امدادی ما در جاهای دیگر مشغول به کار شده بود.

صابری با اشاره به اینکه شدت آب زیاد بود و احتمال داشت هر لحظه یکی از ما غرق شود، اظهار کرد: آقایان قاسم قادری، و عقیل آزاد دو داوطلب دیگر تیم نیز من را همراهی می‌کردند. لحظات سختی بود، دو تراکتور را برای نگه دارنده ماشین اصلی که طناب به آن وصل کرده بودیم را به کار گرفتیم تا به این ماشین لطمه‌ای وارد نشود و آب آن را تکان ندهد.

عضو هیئت نجات غریق غواصی استان فارس تصریح کرد: با توکل به خداوند به دل آب زدم، و کابل دور خودم که به ماشین وصل و طرف دیگرش به خودم بسته بودم را باز و به خودروی گرفتار در سیلاب بکسل کردم.

این امدادگر ۳۴ ساله لامردی با اشاره به اینکه به این فکر بودم که احتمالاً سیلاب مرا با خود ببرد افزود: این احتمال را می‌دادم که نکند با این حجم آب، بکسل نیز با شدت به خودم آسیب بزند، اما با توکل به خدا کارم را به خوبی انجام دادم.

صابری گفت: وقتی به ماشین رسیدم کمربند را به ماشین زدم و خودم بدون حمایل بودم و هر لحظه امکان غرق شدنم وجود داشت، اما این ریسک بزرگ را با جان و دل پذیرفتم.

وی افزود: کف رودخانه کاملاً سنگلاخی بود و وقتی ماشین را فیکس کردم، با همان وضعیت هر دوی سرنشین را نجات دادم.

این داوطلب یکی از صدها داوطلبی است که در وقوع حوادث گوناگون به یاری هموطنانش می‌شتابد، داوطلبی که برای نجات هم نوع خود به دل آب‌های خروشان می‌زند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا