ایران و جهان

ارائه کد کاربری کارگاه‌ها در کمتر از یک ساعت

مسعود علیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در کارگروه رفع موانع تولید و تسهیل مورد نظر بود، بحث بیمه شاغلان در کارگاه‌های مختلف بود که تصمیمات لازم در این باره اتخاذ شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای حل این مشکل به دستور استاندار تصمیم بر این شد، که بحث ارائه کد موقت به کارگاه‌ها تسریع شود، تصریح کرد: در همین رابطه این امکان فراهم شده که برای کارگاه‌های تازه تأسیس مجوز به سرعت صادر شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا در صورت ارائه مجوز از سوی اصناف، کد کاربری موقت به کارگاه‌ها ارائه می‌شود تا بتوانند کارگران خود را بیمه و سپس بتوانند پروانه اصلی را ارائه دهند.

علیاری با اشاره به اینکه قبلا ارائه کد برای این کارگاه‌ها زمان‌بر بود و موجب طولانی شدن فرآیند بیمه کارگران می‌شد، گفت: با تصمیم جدید فرآیند صدور کد در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان از صاحبان کارگاه‌ها نیز خواست، برای دریافت کد مجوز مربوط را از اصناف دریافت کنند تا سازمان تامین اجتماعی نیز خدمات مربوط را به آنها ارائه دهد.

گفتنی است، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون باید از تاریخ تاسیس به منظور بیمه کردن کارکنان خود به نزدیکترین شعبه تامین احتماعی واقع در محدوده عملکرد کارگاه مراجعه کنند و مدرکی را که نشانگر کارفرما بودن آنها می‌باشد، به شعبه تحویل داده و کد کارگاه دریافت کنند.

مدارکی که می‌تواند ملاک کارفرمایی شخص باشد  شامل جواز کسب صنفی معتبر(دائم یا موقت) یا هرگونه اجازه کار از مراجع ذیصلاح، پروانه تاسیس یا بهره‌برداری، اسناد مالکیت یا اسناد اجاره و یا صلح نامه کارگاه (اعم از رسمی یا عادی)، تایید اتحادیه یا مجمع امور صنفی مربوطه مبنی بر کارفرمایی و بهره‌برداری کارگاه شعبه تامین اجتماعی، پس از شناسایی کارگاه و تعداد کارگران شاغل در آن، پرونده کارگاه را تشکیل داده شماره کارگاه را به آن اختصاص خواهد داد.

کارفرما باید هر ماه لیست کارگران یا کارمندان مشمول قانون تامین اجتماعی که در استخدام یا در اختیار دارند صرف نظر از نوع قرارداد و کار و ترتیب استخدام و نحوه پرداخت حقوق و مزایا در مهلت مقرر در قانون (حداکثر تا آخرین روز ماه بعد) به سازمان ارسال کند.

زمان گرفتن یا تحویل نخستین لیست، باید اصل و تصویر شناسنامه تمام کارکنان کارگاه به واحد نام نویسی شعبه ارائه شود و ضمن دریافت شماره بیمه، این شماره در لیست‌های ماهانه در مقابل نام افراد درج شود تا بیمه‌شدگان بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق/۳۰


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا