اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوتیتر یکستون وسط

امضای تفاهمنامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت ملی حفاری ایران و جهاد دانشگاهی خوزستان

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این تفاهمنامه روز یکشنبه (۲۴ آذرماه) در غرفه اختصاصی ملی حفاری در نمایشگاه به امضای رئیس جهاد دانشگاهی خوزستان و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری رسید.

در آیین امضای این تفاهمنامه مهندس سید عبداله موسوی دستاورد تعامل و همکاری میان شرکت ملی حفاری ایران با دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان را موفقیت در تامین بخش های قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت و حفاری عنوان و بر توسعه این تعاملات تاکید کرد.

همچنین دکتر علوی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های تنگاتنگ جهاد دانشگاهی خوزستان با شرکت ملی حفاری گفت: این سازمان برای بسط همکاری با ملی حفاری در بخش های مختلف آمادگی و از آن استقبال می کند.

معاون مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه امضای این تفاهمنامه در گفت و گوی خبری گفت: این سند همکاری به منظور ایجاد و گسترش زمینه های همکاری علمی و پژوهشی برای رفع نیازهای موجود در صنعت حفاری میان جهاد دانشگاهی استان خوزستان و شرکت امضاء و مبادله شد.

مهدی عبدالهی درباره محورهای طرح شده در این تفاهمنامه توضیح داد: بهره گیری بهینه از ظرفیت های جهاد دانشگاهی در راستای اولویت های پژوهشی شرکت، تعریف و اجرای پروژه های صنعتی مورد نیاز و امکان سنجی جهت طراحی و ساخت اقلام صنعتی مورد نیاز از جمله سرفصل های این تفاهمنامه است.

وی ادامه داد: بهره گیری متقابل از اعضای جهاد دانشگاهی و متخصصان ملی حفاری در امور آموزشی و پژوهشی، استفاده متقابل از خدمات فنی و آزمایشگاهی، تدوین دانش فنی قطعات و تجهیزات صنعتی و انجام بازرسی های فنی مورد نیاز شرکت توسط جهاد دانشگاهی از دیگر محورهای این سند به شمار می آید.

عبدالهی پژوهش در جهت تدوین دانش فنی و تکنولوژی ساخت و تولید انبوه قطعات و تجهیزات، ارایه خدمات، فناوری اطلاعات و ارتباطات را از سایر موارد همکاری در تفاهمنامه پیش گفته برشمرد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال قرارداد در موضوع پژوهشی، بازرسی فنی ، دانش فنی قطعات و ایجاد شهرک الکترونیک قائم داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا