ایران و جهان

طی ماههای آگوست و سپتامبر ۲۰۵ نفر بر اثر حملات هوایی شهید شده اند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: بدون توقف کامل حملات نمی توان از توقف جنگ سخن گفت. بدون رفع محاصره و پایان رنجهای ملت یمن امکان برقراری صلح میسر نیست.

وی افزود: تعداد حملات دشمن در ماههای آگوست و سپتامبر به ۱۷۶۰ حمله رسیده است. بیشتر حملات به استان صعده بوده است. حملات به استانهای عمران، مآرب، الجوف، ذمار، الضالع بوده است. در مجموع  پس از طرح ابتکاری صنعا ۳۰۰ یورش انجام شده است که بر اثر آن شماری شهید و زخمی شده اند. تعداد شهدا و زخمی شدگان در ماه های آگوست و سپتامبر به ۳۷۱ نفر رسیده است که بیشتر آنها در نتیجه حملات ددمنشانه جنگنده های ائتلاف سعودی شهید و زخمی شده اند. در این حملات ۲۰۵ نفر شهید و ۱۶۶ نفر زخمی شده اند. این حملات نشان می دهد که دشمن به صلح بهایی نمی دهد.

سریع تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن به هر اقدام خصمانه ای متناسب با حجم آن حتی اگر حمله هوایی باشد، پاسخ خواهند داد. پدافند هوایی ما با حملات هوایی اعم از جنگی و شناسایی مقابله خواهد کرد. مجموع موارد نقض از زمان آتش بس ۳۰۵۹۷ مورد بوده است. نیروهای ما مراکز حساس دشمن در ساحل غربی در واکنش به حملات به الحدیده هدف قرار داده اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: ۱۰۰۰ کیلومتر مربع  آزاد شده است و ۵۰۰ خودرو نظامی منهدم و ۱۰۰۰ نفر کشته و ۲۰۰۰ نفر از نیروهای سعودی اسیر شده اند. نیروهای مسلح یمن بر مخفی نگه داشتن مکان نگهداری اسیران به منظور ممانعت از هدف قرار گرفتن آنها از سوی دشمن اصرار دارد.

وی گفت: بیش از ۱۳۷ یورش در ماههای آگوست و سپتامبر از جمله ۱۲۱ حمله در جیزان و نجران و عسیر از سوی دشمن انجام شده است که با همه آنها مقابله شده است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا