ایران و جهان

حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی عامل شکوفایی منطقه

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، علی بهشتی در جلسه هماهنگی بررسی راهکارهای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان گرمی حمایت جدی از سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی را عامل رشد و شکوفایی منطقه دانست و اظهار کرد: شهرستان گرمی به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و شرایط متنوع آب و هوایی استعداد‌های بالقوه‌ای در جهت توسعه باغات و محصولات زراعی و دامی دارد.

وی افزود: بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در این شهرستان در بخش کشاورزی مهیا است و دستگاه‌های اجرایی این شهرستان قطعا ً تمامی سعی و اهتمام خود را در جهت سهولت سرمایه‌گذاری به‌کار می‌بندند که نمونه عینی و عملی آن راه‌اندازی واحد عظیم شیرآلات قهرمان است که با ایجاد کارآفرینی و به‌کارگیری جوانان بیکار منطقه و رونق اقتصادی این شهرستان را به‌عنوان برند تولید شیرآلات و لوازم بهداشتی معرفی کرده است.

فرماندار شهرستان گرمی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست سعی و اهتمام خود را در راه‌اندازی واحد‌های راکد و غیرفعال و یا نیمه فعال می‌بایست به‌کار گیرند تا بتوانیم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم و موجبات کسب و کار و رونق را فراهم آوریم.

اجرای موفقیت آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفقیت آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت در شهرستان گرمی اذعان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های تغییر الگوی کشت شاهد اقدامات موثر و مفیدی در منطقه هستیم که در این ارتباط جهاد کشاورزی این شهرستان تمامی سعی و اهتمام خود را برای ترویج وتولید محصولات کلیدی و استراتژیک با درآمدزایی بالا به‌کار بسته است.

فرماندار شهرستان گرمی افزود: به‌دلیل اجرای سیاست‌های استفاده بهینه از منابع آبی در این شهرستان و ممنوعیت کشت برنج در حاشیه رودخانه‌های بالهارود و دره رود زارعت کلزا به‌عنوان کشت جایگزین به زارعین منطقه توصیه شده است.

بهشتی ادامه داد: راندمان تولید صرفه اقتصادی بالا ودر عین حال شرایط مستعد و مناسب آب وهوایی این شهرستان به توسعه کشت دانه‌های روغنی در منطقه مهیا است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/**


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا