ایران و جهان

طرح خوبی که نباید نمادین شود/ قدم اول استانداری کرمانشاه لرزان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بر اساس اطلاع رسانی انجام شده و در هفته دولت قرار بود در کرمانشاه طرحی با نام «صد مدیر، صد مسجد» اجرا شود که بر اساس آن تعدادی از مسئولان استان با حضور در بین مردم در برخی مساجد پاسخگوی آنان باشند.

اما بر اساس خبرهای رسیده شده بعضی مسئولین با وجود اعلام قبلی و حضور مردم در مسجد به قول خود عمل نکرده و در بین مردم چشم به راه حاضر نشدند. این موضوع گلایه شهروندان را به همراه داشت.

معمولا مردم اگر بخواهند به صورت رو در رو مسائل و خواسته‌های خود را با برخی مسئولان در میان بگذارند باید علاوه بر انجام تشریفات اداری، روزها در انتظار بمانند؛ اما با این طرح تشریفات اداری و چند روز یا چند هفته انتظار حذف می‌شود.

در این میان اما چند نکته حایز اهمیت است حضور در بین مردم و پاسخگویی به آنان باید اولویت مهم مسئولان باشد و زمانی که وعده‌ای داده می شود فلان مسئول قرار است در مکانی مثل مسجد حضور یابد؛ انتظار این است که بر اساس اعلام قبلی برنامه انجام پذیرد و اگر هم قرار است مسئول محترم خلاف برنامه کاری انجام دهد و در میان مردم حاضر نشود می بایست از قبل اطلاع رسانی شود تا مردم بلاتکلیف نشوند.

نکته دیگر آنکه این طرح نباید فقط به هفته دولت محدود شود بلکه بهتر است اینگونه برنامه‌ها بطور مستمر در دستور کار مسئولان قرار گیرد و جنبه نمادین نیز نداشته باشد و به شکل حقیقی مشکلات و خواسته های مردم را بشنوند و تمام توان خود را نیز برای پیگیری وعده هایشان به کار ببندند.

بدیهی است که مردم ولی نعمت اند و انتظار می رود بجای آنکه مردم دنبال مسئولان بدوند این مسئولان باشند که بیش از پیش به سمت مردم بیایند و گره‌هایشان را بگشایند.

انتهای پیام/ح

 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا