ایران و جهان

آغاز عملیات اجرایی پایاب سد گیوی /تامین تسهیلات عامل رونق صنعت در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو در حاشیه سفر به شهرستان کوثر و خلخال اظهار کرد: عملیات اجرایی پایاب سد گیوی با اعتبار بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان آغاز شده و علاوه بر تامین آب کشاورزی در اشتغالزایی و رشد اقتصادی منطقه تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به تامین منابع اعتباری از محل بانک‌های کشاورزی و سپه، افزود: ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و صادرات محصولات اقداماتی است که بعد از اجرای شبکه پایاب این سد عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به گسترش فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در شهرستان کوثر در یک‌سال و نیم اخیر گفت: آغاز فعالیت کارخانجات تولید پیچ کابینتی، شیشه اتومبیل، لوازم الکترونیک و چند واحد دیگر که در منطقه در حال شکل‌گیری هستند.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با تامین تسهیلات و سرمایه در گردش برای طرح‌های اقتصادی روند رونق بخش صنعت در این منطقه سرعت گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به‌وجود آبدرمانی به‌عنوان ظرفیت گردشگری مناسب در منطقه دنبال سرمایه‌گذار مناسبی برای راه‌اندازی مجتمع آبدرمانی هستیم و توسعه و تجهیز حمام سنگی این شهرستان از جمله اقدامات دیگر در راستای توسعه گردشگری است.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود تا با وحدت رویه بین مدیران و سرمایه‌گذاران گامی در راستای توسعه این منطقه در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و دامداری برداشته شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/**


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا