ایران و جهان

۶٠هزار نفر شغل پایدار در کردستان ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در همایش دبیران و روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان کردستان در سنندج اظهار کرد: صرفه‌جویی در انرژی از معروفات است و بر همه ما واجب است که در این عرصه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

وی افزود: همه مدیران موظف هستند که پاسخگوی مردم باشد و هر مدیری که با مردم فاصله دارد وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد و باید با او برخورد شود.

استاندار کردستان همچنین خواستار برخورد با مدیران و کارکنان اداراتی شد که از وسائل نقلیه ادارات برای استفاده شخصی استفاده می‌کنند.

مرادنیا افزود: از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان خواستاریم که به صورت مکتوب مدیران و کارکنان متخلفی را که از وسائل نقلیه دولتی استفاده شخصی می‌کنند به شخص استاندار معرفی کند.

وی خاطرنشان کرد: طَی یک سال گذشته که بنده به عنوان استاندار کردستان مسؤولیت قبول کرده‌ام شاهد تخریب‌های بسیاری در فضای مجازی بوده‌ایم اما باید بدانیم که مشکلات اقتصادی و پایین بودن درآمد سرانه مردم کردستان زاییده امروز نیست.

مرادنیا اظهار داشت: برای رفع بخشی از کمبودها در کردستان به بحث توسعه کشاورزی استان توجه کرده‌ایم و سه برنامه در این راستا تعریف کردیم که شامل توسعه باغات، توسعه زمین‌های آبی و افزایش تولید گوشت قرمز است.

وی اعلام کرد: با اجرای برنامه‌های تدوین شده شاهد افزایش دو میلیون تنی محصولات کشاورزی در استان خواهیم بود.

استاندار کردستان گفت: توسعه کردستان با ایجاد چند کارخانه ایجاد نمی‌شود اما با اجرای این طرح ۶٠هزار نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد و طی سه سال از صندوق توسعه ارزی هر سال ٢۵٠ میلیون دلار اختصاص داده می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح آینده‌ای روشن را برای استان رقم بزنیم.

مرادنیا در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تکمیل پروژه‌های گذشته به جای کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید را در اولویت قرار داده‌ایم.

استاندار کردستان اعلام کرد: تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های عمرانی کردستان در هفته دولت و در جریان سفر رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز تعدادی دیگر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادنیا افزود: به آنهایی که در زمین دشمن حرکت می‌کنند و موجبات یاس مردم را به وجود می‌آورند توصیه می‌‌کنیم که به خود بیایند.

انتهای پیام/٧۶/٢٣٣٠


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا